Options
Vaiko pasaulėvaizdžio turinys ir jį lemiantys veiksniai
Date Issued |
---|
1998 |
Straipsnyje aptariama pasaulėvaizdžio sąvoka, charakterizuojanti vaiko pasaulėžiūrą, aptariamas jos turinys ir reikšmė, vaiko pasaulėvaizdžio veiksniai. Pateikiama pasaulėvaizdžio veiksnių sąveikos diagrama. Darbas pagrįstas literatūros šaltinių analize ir metaanalize. Straipsnyje mėginama apibrėžti pasaulėvaizdžio sąvoką ir jį lemiančius veiksnius. Medžiaga gali tapti pagrindu svarstant, kokiais keliais, metodais ir priemonėmis būtų galima sėkmingiausiai pildyti bręstančios asmenybės „aruodus"; kaip, pasitelkus šias teorines įžvalgas, reikėtų atlikti integruoto ir dalykinio pasaulio pažinimo sistemų pradžios mokykloje lyginamuosius tyrimus; kaip ieškoti sėkmingesnę vaiko pasaulėvaizdžio plėtrą garantuojančių būdų ir raiškos kriterijų.
In this article a concept world-view characterizing the child's world outlook is discussed, its content is investigated, also significance, determinants for child's world-view. A diagram of mutual dependence and statement of such determinants is presented. A work is based on analysis and metaanalysis of literature sources. Evaluating the world-view like the childhood stage of world outlook, and our material could be a basis for comparative analysis of integrated and professional systems (programs) of the world recognition in primary school, it could help to look for a ways for successful expansion of child's world-view and for criterions of the world-view expression.