Mokyklos pasirinkimo galimybės
| Author | Affiliation |
|---|---|
| Date |
|---|
2005 |
Viena ryškiausių pastarųjų trijų dešimtmečių švietimo politikos krypčių demokratinėse šalyse yra tėvų ir mokinių galimybių pasirinkti mokyklą didinimas. Straipsnyje pristatomą tyrimo problemą sudaro šie klausimai: koks ryšys yra tarp mokyklos pasirinkimo galimybės ir mokinių lyties, mokymo pakopos, tėvų išsilavinimo, gyvenamosios vietovės tipo, pasirinktos mokyklos tipo bei mokyklos keitimo motyvų? Atliktas tyrimas, kuriame dalyvavo 2077 mokyklą pakeitę mokiniai ir jų tėvai. Gauti tyrimo rezultatai leidžia teigti: a) dauguma moksleivių, 2003 m. keitusių mokyklą, naują mokyklą rinkosi patys arba kartu su tėvais; b) kuo aukštesnėje klasėje mokosi mokiniai, tuo labiau jie patys linkę pasirinkti mokymosi instituciją; c) daugiau galimybių rinktis mokyklą turi dideliuose miestuose gyvenantys mokiniai; e) labiau išsilavinusių tėvų įtaka renkantis mokyklą yra didesnė; f) turėję galimybę pasirinkti mokyklą mokiniai dažniau nei neturėję tokios galimybės renkasi mokyklą siekdami geresnės ugdymo kokybės.
The article deals with the possibilities of the school choice. The study revealed that the majority of the students who transitioned from one school to another in 2003, chose their new schools either themselves or together with their parents. The higher the grade where students study the more thay tend to choose the further studying institution themselves. Students' independence when choosing a school increases with every school transition. Almost all 11-12 grade students, participating in the research, stated that they had chosed their school themselves. Differences in evaluation of opportunities to choose a school are not very considerable as regards educational stages, children of more or less educated parents and urban/rural residents.