Lithuanian tourism competitiveness in the context of Baltic countries
| Author | Affiliation |
|---|---|
Gedvilas, Evaldas |
| Date |
|---|
2013 |
Mokslinėje literatūroje lankytinų vietų turistinis patrauklumas dažnai siejamas ar net tapatinamas su tarptautiniu šalies įvaizdžiu. D. Bernstein (1996) šalies įvaizdį tarptautinėje turizmo rinkoje aiškina turisto elgsenos ypatumais: kaip asmuo elgiasi šalies atžvilgiu, kaip suvokia šalį – kaip artimą ar tolimą, uždarą ar atvirą, priimtiną ar nepriimtiną; kiek pasitiki apie šalį teikiama informacija ir ar yra pasiruošęs keliauti į tą šalį. D. Bernstein taip pat ištyrė, kad turistai šalies patrauklumą paprastai sieja su atstumu iki jos, geografine padėtimi, klimatu, disponuojamais gamtos ar kultūros ištekliais, vietine kultūra ir politine situacija. Taip pat nustatyta, kad lankytinos vietos turistinio patrauklumo ir konkurencingumo vertinimą nemažai lemia asmeniniai turisto bruožai ir kelionės pobūdis, tiksliau, šių dviejų elementų suderinamumas. Lankytinos vietos turistinio patrauklumo ir konkurencingumo vertinimui reikšmingesnės yra šios asmeninės savybės: amžius, išsilavinimas, materialinė padėtis, priklausomumas tam tikram socialiniam sluoksniui, profesija ir einamos pareigos. Savo ruožtu lankytinos vietos turistinio patrauklumo ir konkurencingumo vertinimui įtakos turi kelionei pasirinkta vieta, kelionės trukmė, motyvacija, pageidaujamos pramogos, turistų srautų tipologija lankomoje vietovėje, kelionės tipas (individuali ar grupinė), kartu keliaujančių asmenų grupės dydis (Berardi, 2002).[...]
The global tourism market witnesses the increasingly intensifying processes of altering competition and customer needs. Competition is taking place not only among tourism service providers, but also among other participants in the leisure services market – entertainment business organizations, trade and leisure centres. Within the European tourism system the highest potential to increase the market share currently belongs to the Central and Eastern European states, which include Lithuania as well. Seeking to make use of these opportunities, it is indispensable not only to create tourism infrastructure, but also to search for other ways of representing unique tourism services. World Tourism Organization experts carried out a number of surveys, the goal of which was to determine the aims and presumptions of a touristic travel. It was established that even in the presence of changing leisure and holiday habits and fashions, one of the most important factors for choosing a target travel destination remains the touristic attractiveness of places of interest.