6-7 metų ikimokyklinio ugdymo įstaigų vaikų ir 1-12 klasių mokinių plaukimo įgūdžiai bei poreikis juos tobulinti
| Date | Issue | Start Page | End Page |
|---|---|---|---|
2015-07-24 | priedas Nr. 1 | 110 | 115 |
Tyrimo tikslas – ištirti 6–7 metų ikimokyklinio ugdymo įstaigų vaikų ir 1–12 klasių mokinių plaukimo įgūdžius bei poreikį juos tobulinti. Tyrimo medžiaga ir metodai. Tyrimas, kuriame dalyvavo 995 ikimokyklinio ugdymo įstaigas lankančių vaikų (6–7 m.) tėvai bei 749 1–12 klasių mokiniai, buvo vykdomas 2014 m. gegužės mėnesį. Apklausos duomenys analizuoti naudojantis SPSS 21.0 for Windows programiniu paketu ir MS Excel lentelėmis. Hipotezės tikrintos taikant χ² testą, nustačius reikšmingumo lygį p < 0,05. Tyrimo rezultatai. 69,2 proc. ikimokyklinio ugdymo įstaigas lankančių vaikų (6–7 m.) nemoka plaukti. Beveik 95 proc. tėvų sutinka, jog vaikui geriausia mokytis plaukti baseine. 91 proc. tėvų norėtų, jog jų vaikai per kūno kultūros pamokas būtų mokomi plaukimo įgūdžių. Išaiškėjo, kad mokančių plaukti tėvų vaikai dažniau moka plaukti patys nei nemokančių plaukti tėvų vaikai (p < 0,05). Visiškai nemoka plaukti 38,8 proc. 1–4 klasėse besimokančių vaikų, 5–8 klasėse – 10,9 proc., 9–12 klasėse – 8,1 proc. Sėkmingi plaukimo mokymai dažniausiai būdavo mokant treneriui (p < 0,05). Nustatyta, kad 5–12 klasių mokiniai, kurie moka gerai plaukti, plaukti išmoko baseine (p < 0,05). 1–4 klasių mokinių grupėse nustatytas reikšmingas ryšys tarp nemokėjimo plaukti ir patirtų nemalonių pojūčių bei baimės būti vandenyje be pagalbinių priemonių (p < 0,05). Tobulinti savo plaukimo įgūdžius norėtų 79,6 proc. 1–4 klasių, 82,4 proc. 5–8 klasių ir 72 proc. 1–4 9–12 klasių respondentų. O 92,3 proc. 1–4 klasių mokinių, 84 proc. 5–8 klasių ir 55,6 visų respondentų norėtų, jog plaukimo pamokos vyktų kūno kultūros pamokų metu. Išvada. Didžiausia nemokančių plaukti vaikų dalis yra ikimokyklinukų ir pradinukų grupėse. Efektyviam plaukimo mokymui svarbu, jog mokytų plaukimo treneris bei būtų mokoma baseine, nes patirti nemalonūs potyriai vandenyje gali sąlygoti vandens baimę. Beveik visi ikimokyklinio ugdymo įstaigas lankančių vaikų tėvai, taip pat didžioji dalis 1–12 kl. mokinių norėtų tobulinti plaukimo įgūdžius.
The aim of the study was to analyse swimming skills in preschool children aged 6 to 7 years old and in schoolchildren of 1-12 forms, and the needs for improving these skills. Materials and methods. The research, which involved 995 parents of children (6-7 years old) from preschool institutions and 749 students of forms 1-12, was carried out in May of 2014. The interview data was analysed using software package SPSS 21.0 for Windows and MS Excel tables. Hypotheses were verified applying df and x2 tests, after determining the level of significance p<0.05. Research results. 69.2 % of children (6-7 years old) from preschool institutions do not have any swimming skills. Almost 95 % of parents agree that it is better to learn swimming in a swimming pool. 91 % of parents would like that their children would be taught swimming during physical education lessons. The research showed that children of parents who know how to swim more likely have swimming skills comparing with children of parents who do not know how to swim (p<0.05). 38.8 % of students in forms 1-4 indicated that do not know how to swim, 10.9 % – in forms 5-8, 8.1 % – in forms 9-12. Usually, successful swimming skills were gained with the help of coach (p<0.05). It was determined that students in forms 5-12 and know how to swim learned to swim in a swimming pool (p<0.05). In groups of students from forms 1-4, it was determined that there is a significant correlation between the absence of swimming skills and unpleasant experience or fair of being in water without aids (p<0.05). 79.6 % of students in forms 1-4 would like to improve their swimming skills, 82.4 % – in forms 5-8, and 72.0 % – in forms 9-12. 92.3 % of students in forms 1-4, 84 % of students in forms 5-8, and 55.6 % of all respondents would like that swimming lessons would take place during physical education lessons. Conclusion. The majority of students who do not know how to swim is in the preschool institutions and forms 14. Effective teaching of swimming requires a coach and a swimming pool, because unpleasant experiences in water can determine the fair of water. It was determined that almost all parents of children in preschool institutions and the majority of students in forms 112 would like to improves swimming skills.