Jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikų kūrybiškumo ugdymo muzikine veikla kryptys
| Author | Affiliation |
|---|---|
| Date |
|---|
2003 |
Straipsnyje atskleidžiamos jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikų kūrybiškumo ugdymo muzikine veikla kryptys: mokinių muzikinės patirties kaupimas, savarankiškumo skatinimas, kūrybinės saviraiškos poreikio stiprinimas. Taip pat parodomos šiomis kryptimis organizuotame pedagoginiame eksperimente dalyvavusių mokinių kūrybiškumo pokyčių tendencijos.
In this article are pointed the most significant junior school children's creativity development directions: accumulation of music experience (presentation of music knowledge, development of the ability to arrange, interpret and evaluate music, stimulation of music experience ), encouragement of self-dependence, stimulation of creative self-expression. The results of pedagogical experiment organized in this direction showed that in the experimental groups the children who interpret expressively and purposefully arrange accurately and are non-stereotyped increased double the adequacy and originality of music evaluation improved a lot.
