Reguliarių Kuršių marių vandens maršrutų integracija į regiono dviračių transporto sistemą
| Author | Affiliation |
|---|---|
| Date |
|---|
2018 |
Straipsnyje analizuojama reguliarių Kuršių marių vandens maršrutų integracijos į regiono dviračių transporto sistemą galimybės. Įvade iškeliama problema, jog šiuo metu nėra aišku ar Kuršių marių vandens maršrutai yra integruoti į regiono dviračių transporto sistemą, taip pat neaišku, ar regiono dviračių takai, jų infrastruktūra yra sujungti į vientisą dviračių transporto sistemą. Pirmojoje straipsnio dalyje analizuojami mokslinės literatūros šaltiniai, apibūdinantys dviračių transporto sistemą, jos sudedamąsias dalis bei ypatumus. Taip pat aptariama vidaus vandens kelių sistema, reguliarių reisų ypatybės. Antrojoje straipsnio dalyje aprašomi kokybinio tyrimo metu gauti duomenys. Atliekant tyrimą buvo taikyti aprašomosios situacijos analizės ir ekspertinio interviu metodai (pusiau struktūrizuotas interviu). Analizuojant tyrimo duomenis buvo nustatyta, jog: šiuo metu esami vandens maršrutai tik iš dalies integruoti į regiono dviračių transporto sistemą; sėkmingai vandens maršrutų integracijai trukdo tai, kad regione dviračių transporto infrastruktūra nėra vienodai išplėtota, Klaipėdos miesto ir Neringos savivaldybės pasižymi geresne dviračių takų, infrastruktūros kokybe, Šilutės ir Klaipėdos rajonuose dviračių transporto infrastruktūra yra skurdi ir nepritaikyta dviratininkams. Apibendrinant tyrimą galima teigti, jog reguliarūs Kuršių marių vandens maršrutai gerokai praplėtė susisiekimo galimybes. Žmonės gali ne tik nuplaukti tiesiai į Nidą arba Juodkrantę bet ir katu gabenti dviratį. Visgi siekiant, kad reguliarūs reisai būtų maksimaliai išnaudojami, reikalinga jų integracija į regiono dviračių transporto sistemą. Kol kas savivaldybėse dviračių takų, jų infrastruktūros išvystymo lygis skiriasi, tai trukdo sėkmingai keltų integracijai.
In this article facilities of the Curonian Lagoon regular water routes integration into region’s bicycle transport system are analysed. In the introduction, the main problem has occurred: there is a lack of information whether water routes in the Curonian Lagoon, region’s bicycle paths and all infrastructure are connected into entire transport system for bicycles. In the first part of the paper documents and science articles about bicycle transport system, its features and formation, bicycle routes concept and properties, water routes system’s features and regular routes properties are analysed. Second part consists of results from the qualitative research and it states that: current water routes are not fully integrated into region’s bicycle transport system; for the successful integration equally, developed bicycle transport infrastructure are required. Municipalities of Klaipėda and Neringa have more developed bicycle paths, while municipalities of Šilutė and Klaipėda districts have undeveloped and not suited for cyclists ones. To sum up everything, it can be stated that regular water routes in the Curonian Lagoon improved transport opportunities. Travelers now can even not only reach directly Nida or Juodkrantėbut can take bicycles with themselves also. However, regular water routes could be exploited even more, but to achieve that, they should be integrated into region’s bicycle transport system. At this moment quality of bicycle paths differs among municipalities and it is a main problem for the regular water routes integration into bicycle transport system.