Sakytinė pradinės mokyklos mokytojo kalba
| Author | Affiliation |
|---|---|
| Date |
|---|
2006 |
Straipsnyje nagrinėjamos teorinės ir praktinės pradinių klasių mokytojo kalbinės komunikacijos prielaidos. Taikant lyginamąją istorinę analizę, pateikiama kalbos, kaip pagrindinės mokinių ir mokytojų bendravimo priemonės, parametrų kaita tradicinėje ir šiandieninėje Lietuvos pradinėje mokykloje. Ugdymo procese mokytojo veikla yra daugiaplanė: jis atlieka įvairius pagal situaciją susiklosčiusius vaidmenis, kuriuos lydi verbalinė ir neverbalinė kalba. Mokinių kalbinė kompetencija priklauso nuo mokytojo, kaip pavyzdžio, kalbinės veiklos. Jo kalba turi būti taisyklinga, aiški, paprasta, glausta, gyva, estetiška, atitikti ugdytinių amžiaus tarpsnius ir jų suvokimo lygį.
The article deals with the primary school teacher's spoken language (oral communication). The principals of the analysis are provided as the change of language as the main means of communication between the pupils and the teacher, and the change of parameters in traditional and modern Lithuanian schools. All techer's work roles are followed by verbal and non-verbal communication. The spoken competence of pupils depends on the teacher as an example of oral communication. The teacher's language must be pure, clear, simple, concise, esthetic and must correspond the age and stand level by understanding children he teaches.
