Options
Šilutės rajono nevyriausybinių organizacijų skaitmeninė komunikacija valdysenos kontekste
Tinkama skaitmeninė komunikacija nevyriausybinėms organizacijoms padeda perduoti organizacijos tikslus savanoriams bei kitoms suinteresuotoms šalims, palaikyti ryšį su jomis, taip pat greičiau ir lengviau atlikti savo misiją, taupyti ir racionaliau naudoti išteklius. Atliktų tyrimų duomenimis nevyriausybinių organizacijų skaitmeninės komunikacija yra menka. Darbo probleminis klausimas: Kokios priemonės leistų pagerinti Šilutės rajone veikiančių NVO komunikacijos veiksmingumą? Darbo objektas – nevyriausybinių organizacijų skaitmeninės komunikacijos veiksmingumas valdysenos kontekste. Darbo tikslas – įvertinti Šilutės rajono nevyriausybinių organizacijų skaitmeninės komunikacijos veiksmingumą valdysenos kontekste. Uždaviniai: Išanalizuoti organizacijos komunikacijos ir skaitmeninės komunikacijos galimybes valdysenos kontekste; Išnagrinėti nevyriausybinių organizacijų vaidmenį ir skaitmeninės komunikacijos veiksmingumą valdysenos kontekste; Atlikus tyrimą nustatyti Šilutės rajono nevyriausybinių organizacijų skaitmeninės komunikacijos veiksmingumą, veiksmingumo didinimo galimybes. Tyrimo metodai: turinio analizės metodas, pusiau struktūruotas interviu. Atlikus Šilutės rajono NVO interneto svetainių ir socialinių tinklų duomenų turinio analizę, nustatyta, kad socialinė žiniasklaidos priemonė – Facebook nėra tinkamai išnaudojama, kadangi nors NVO ir talpina nuotraukas, video bei informaciją – tą daro gana retai, nesukuriama intensyvi vartotojų sąveika - pasigendama pačios komunikacijos – suinteresuotų šalių, kaip pavyzdžiui Facebook‘o sekėjų įtraukimo: jų klausiant, įveliant į diskusijas, kaip ir tiesioginių prašymų prisidėti prie jų veiklos bei skleisti informaciją apie juos. Apklausus NVO vadovus, nustatyta, kad kai kurios NVO neturi asmens atsakingo už organizacijos skaitmeninę komunikaciją, neturinčios – skundžiasi laiko stoka veiksmingai skaitmeninei komunikacijai vykdyti. Dauguma savo skaitmeninės komunikacijos veiksmingumą ir žinias apie skaitmenines technologijas vertina nepatenkinamai, visos neturi skaitmeninės komunikacijos strategijos. Ateityje dauguma planuoja susikurti internetinę svetainę bei išbandyti Tik Tok platformą. Ginamasis teiginys, kad Šilutės rajono savivaldybės nevyriausybinių organizacijų skaitmeninės komunikacija nėra veiksminga valdysenos kontekste – pasitvirtino.
Proper digital communication helps non-governmental organisations (NGOs) communicate their objectives to volunteers and other stakeholders, and to achieve their mission in a faster and easier way, as well as to use their resources more efficiently. According to studies, the digital communication of non-governmental organizations is rather poor. Research question: What measures could be taken to improve the effectiveness of the digital communication of NGOs operating in Šilutė district? The subject of the thesis is the effectiveness of NGOs’ digital communication in the context of governance. The aim of the thesis is to assess the effectiveness of Šilutė district NGOs' digital communication in the context of governance. Thesis objectives: To analyze the NGOs’ digital communication capabilities in the context of governance; To explore the role of non-governmental organisations and the effectiveness of digital communication in the context of governance; To determine the effectiveness of NGOs’ communication and possible ways to improve it. Research methods: content analysis, semi-structured interviews. An analysis of the content of Šilutė district NGO websites and social media data revealed that the social network – Facebook – is not being exploited properly. Although NGOs post photos, videos and other information, they do it quite rarely and the interactions between Facebook followers and NGOs are rather limited. NGOs do not fully exploit user engagement strategies such as asking followers questions, facilitating discussions, and directly requesting to contribute to NGOs’ activities, as well as to disseminate information about them. A survey of NGO leaders found that some NGOs do not have a person in charge of the organisation’s digital communication, and that they also lack the time needed for effective digital communication. Most consider the effectiveness of their digital communication and their knowledge of digital technologies to be unsatisfactory, and all lack a digital communication strategy. In the future, most plan to create a website and to test the Tik Tok platform. The thesis hypothesis, that the digital communication of Šilutė District NGOs is not effective in the context of governance, has been confirmed.