Bendrojo ugdymo mokyklos vadovo veikla skatinant skaitmeninių mokymo(si) priemonių naudojimą ugdymo procese
Šniukšta, Tomas |
Skaitmeninės mokymo(si) priemonės ir pati skaitmeninė transformacija švietime kelia naujus iššūkius mokyklų vadovams, iš kurių tikimasi ne tik administracinių gebėjimų, bet atsigęžia į vadovų lyderystės aspektus siekiant šias inovacijas taikyti įstaigose. Skaitmeninių mokymo(si) priemonių diegimo sėkmė mokykloje tiesiogiai susijusi su vadovo veikla, todėl aktualu ištirti, kaip vadovai skatina skaitmeninių mokymo(si) priemonių naudojimą ugdymo procese. Darbo objektas: bendrojo ugdymo mokyklos vadovo veiklos aspektai skatinant naudoti skaitmenines mokymo(si) priemones ugdymo procese. Darbo tikslas – teoriškai ir empiriškai išanalizuoti bendrojo ugdymo mokyklos vadovo veiklos aspektus skatinant naudoti skaitmenines mokymo(si) priemones ugdymo procese. Darbo uždaviniai:
- Teoriškai atskleisti bendrojo ugdymo mokyklos vadovo veiklos aspektus ir skaitmeninių mokymo(si) priemonių naudojimo ugdymo procese sampratą.
- Parengti empirinio tyrimo dizainą ir ištirti bendrojo ugdymo mokyklos vadovo veiklos aspektus, skatinant skaitmeninių mokymo(si) priemonių naudojimą ugdymo procese ypatumus.
- Parengti rekomendacijas vadovams, kurie siekia naudoti skaitmenines mokymo(si) priemones ugdymo procese. Tyrimo metodai: mokslinės literatūros ir dokumentų analizė, kokybinis tyrimas (pasirinktas iš dalies struktūrizuotas interviu), statistinė duomenų analizė. Teorinių šaltinių analizė ir gauti empiriniai duomenys iš Klaipėdos miesto šešių bendrojo ugdymo mokyklų vadovų atskleidė, kad vadovai, taikantys transformacinės ir pasidalytosios lyderystės principus, aktyviai prisideda prie skaitmeninių inovacijų plėtros. Švietimo įstaigų vadovai siekiantys aktyviau taikyti skaitmenines mokymo(si) priemones organizuoja kvalifikacijos tobulinimo veiklas, motyvuoja pedagogus, užtikrina laipsnišką turimų skaitmeninių priemonių gerinimą, gausinimą bei emocinę paramą. Atliktas empirinis tyrimas parodė, kad mokytojų įsitraukimas priklauso nuo jų požiūrio, turimų gabumų, įgūdžių ir gaunamos pagalbos. Pabrėžiama vadovo strateginio mąstymo svarba, siekiant tvarios skaitmeninės transformacijos švietime.
Digital transformation in education presents new challenges for school leaders, who are expected to demonstrate not only administrative competencies but also leadership in implementing innovations. The successful integration of digital teaching tools in schools is directly linked to the leadership practices of school principals, which makes it relevant to explore how leaders promote the use of digital tools in the educational process. Research object:Aspects of the activities of general education school principals in promoting the use of digital teaching and learning tools in the educational process. Research aim: To theoretically and empirically analyze the aspects of the activities of general education school principals in promoting the use of digital teaching and learning tools in the educational process. Research objectives:
- To theoretically disclose the aspects of general education school principals' activities and the concept of the use of digital teaching and learning tools in the educational process.
- To design an empirical research framework and investigate the peculiarities of principals’ activities in promoting the use of digital teaching and learning tools in the educational process.
- To prepare recommendations for school leaders aiming to implement digital teaching and learning tools in the educational process. Research methods: analysis of scientific literature and documents, qualitative research (semi-structured interviews), statistical data analysis. The analysis of theoretical sources and empirical data obtained from the heads of six general education schools in Klaipėda city revealed that heads who apply the principles of transformational and shared leadership actively contribute to the development of digital innovation. Educational leaders who want to increase the use of digital tools for teaching and learning organise professional development activities, motivate teachers, ensure gradual improvement and enhancement of digital tools and provide emotional support. The empirical study showed that teachers' engagement depends on their attitude, talents, skills and support. It highlights the importance of the strategic thinking of the leader in achieving a sustainable digital transformation in education.