Options
Darnios plėtros mokymasis ikimokyklinio ugdymo įstaigose: Klaipėdos miesto atvejis
Burbienė, Marija |
Švietimas yra viena iš prielaidų siekiant darnaus vystymosi, svarbiausia veiksmingo demokratijos valdymo ir plėtros priemonė. Švietimo sistemos modernizavimas turėtų prisidėti prie kritinio ir kūrybinio mąstymo įgūdžių ugdymo kartu su abipusės pagarbos, tolerancijos ugdymu, demokratinių sutariamų sprendimų priėmimo formų supratimu ir išdėstytų planų įgyvendinimu. Ikimokyklinio ugdymo įstaigos nuolat prisiderina prie kintančios aplinkos, nuolat vystosi ir geriną teikiamą kokybišką ugdymą. Dabartiniai kartai labai aktualus yra pasaulio naujovės, todėl ir mokymasis turi būti efektyvus ir transformuojantis prisitaikantys prie kiekvieno. Tačiau nėra aiškų ar integruojami yra darnios plėtos komponentai į ugdymo procesus ikimokyklinio ugdymo įstaigose ir kaip yra organizuojamas darnios plėtros mokymasis ikimokyklinio ugdymo pedagogų. Darbą sudaro trys struktūrinės dalys. Pirmoje dalyje atliekama teorinė darnios plėtros koncepcijos bei švietimo dimensijos darnios plėtros modelyje analizė, nagrinėjant švietimą kaip viena iš prielaidų siekiant darnumo. Antroje darbo dalyje atliekama teorinė analize apie darnios plėtros mokymosi reikšmė viešojo sektoriaus kontekste bei viešųjų organizacijų darnios plėtros mokymosi organizavimo būdus. Trečioji darbo dalis skirta empiriniam tyrimui, kurio metu atskleidžiama darnios plėtos mokymosi būdų organizavimo metodai ikimokyklinio ugdymo įstaigose bei jų integravimo metodai į ugdymo procesą. Atlikus empirinį tyrimą taikant turinio (Content) analizę, pusiau struktūruoto interviu metodą bei organizuojant diskusijų pokalbį (Focus grupe) su ikimokyklinio ugdymo įstaigų pedagogais buvo atskleisti darnios plėtos mokymosi ypatumai bei integravimo būdai į ugdymo procesą ikimokyklinio ugdymo įstaigose „Bangelė“, Žiburėlis“, „Pušaitė“. Atliktas tyrimas atskleidė, kad ikimokyklinio ugdymo įstaigose darnios plėtros mokymasis vyksta, taikomi įvairus metodai. Įstaigų personalas gilinasi žinias apie darniąja plėtrą ir integruoją jos komponentus į ugdymo procesą.
Education is one of the prerequisites for sustainable development, the most important tool for effective democratic management and development. The modernization of the education system should contribute to the development of critical and creative thinking skills along with the development of mutual respect, tolerance, understanding of democratic forms of consensus decision-making and implementation of stated plans. Preschool education institutions are constantly adapting to the changing environment, constantly developing and improving the quality education provided. World innovations are very relevant for the current generation, so learning must be effective and transformative, adapting to everyone. However, it is not clear whether the components of sustainable development are integrated into the educational processes in preschool education institutions and how the learning of sustainable development is organized by preschool education pedagogues. The work consists of three structural parts. In the first part, a theoretical analysis of the concept of sustainable development and the dimension of education in the model of sustainable development is carried out, examining education as one of the prerequisites for achieving sustainability. In the second part of the work, a theoretical analysis is carried out on the significance of sustainable development learning in the context of the public sector and ways of organizing sustainable development learning in public organizations. The third part of the work is devoted to an empirical study, during which the methods of organizing learning methods of sustainable development in preschool educational institutions and the methods of their integration into the educational process are revealed. After conducting an empirical study using content analysis, a semi-structured interview method and organizing a discussion interview (Focus group) with educators of preschool education institutions, the peculiarities of sustainable development learning and ways of integration into the educational process in preschool education institutions "Bangelė", Žiburėlis" were revealed. Pushaitė". The conducted research revealed that sustainable development learning takes place in pre-school educational institutions, and various methods are used. The staff of the institutions deepen their knowledge about sustainable development and integrate its components into the educational process.