Jūrų greitkelių Baltijos jūros regione plėtros tyrimai
Krymcevas, Vitalijus |
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Visoje Europos Sąjungoje kuriamas patvirtintas vieningos transporto sistemos tinklo (TENT) planas. Viena iš šio tinklo sudedamųjų – jūrų greitkeliai. Juos plėtojant siekiama krovinių srautus nukreipti nuo automobilių kelių į jūrų bei geležinkelių transportą, taip mažinant spūstis keliuose, gerinant eismo saugą ir aplinkos apsaugą. Be to, siekiama pagerinti susisiekimą su Europos Sąjungos pakraščiuose bei salose esančiais regionais. Darbe aptariami pagrindiniai jūrų greitkelių koncepcijos parametrai, tikslai, pagrindinės problemos iškylančios plėtojant juos Baltijos jūros regione, bei pagrindiniai kriterijai efektyviam jūrų greitkelių darbui. Šiame darbe tyrimai atliekami vienam jūrų greitkelių etapui - krovinių gabenimui tarp uostų Ro-Ro laivybos linijomis, nes esamos Ro-Ro laivybos linijos – pagrindas plėtoti jūrų greitkelių tinklus. Šio darbo tikslas - ištirti Baltijos jūros regione esamas laivybos linijas atliekančias jūrų greitkelių paslaugą bei jų plėtros perspektyvas. Tam tikslui pasirinktos dvi esamos Ro-Ro laivybos linijos Klaipėda – Kiel ir Liepoja-Travemunde, atlikta jų krovinių srautų prognozė pagal daugiakriterinį krovinių prognozavimo metodą, apskaičiuoti būtini laivų kiekiai, sandėliavimo / parkavimo aikštelių plotai. Rezultatai palyginti su maksimaliomis techninėmis terminalų galimybėmis. Taip pat laivybos linijos palygintos remiantis pagrindiniais jūrų greitkelių efektyvaus darbo kriterijais – kaina, laikas, saugumas.
An approved Trans-European Transport Network (TEN-T) plan is being developed across the European Union. One of the components of this network is the Motorways of the sea (MoS). Their development aims to divert freight flows from road to maritime and rail transport, thus reducing congestion on the roads, improving road safety and protecting the environment. In addition, the aim of MoS is to improve connections with the regions on the hinterlands and islands of the European Union. The paper discusses the main parameters of the concept of motorways of the sea, its purpose, the main problems arising from their development in the Baltic Sea region, and the main criteria for the efficient operation of motorways of the sea. In this work, research is carried out for one stage of the motorways of the sea - freight transport between ports on Ro-Ro shipping lines, as the existing Ro-Ro shipping lines - the basis for the development of motorways of the sea networks. The aim of this work is to study the existing motorways of the sea in the Baltic Sea region and their development perspectives. For this aim, two existing Ro-Ro shipping lines - Klaipeda - Kiel and Liepaja-Travemunde were selected, their cargo flow forecast was performed according to the multi-criteria cargo forecasting method, the required number of vessels, storage / parking areas were calculated and compared with the maximum technical opportunities of the terminals. The shipping lines were also compared based on the essential efficiency criteria of motorways of the sea - price, time and safety.