Options
Informacinių ir ryšių technologijų taikymas bibliotekų personalo kvalifikacijos tobulinime
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Bibliotekininkų įgytų IRT kompetencijų svarba ypač išryškėjo pandemijos kontekste kaip priemonė padedanti teikti paslaugas, palaikyti socialinius ryšius ir tobulinti kvalifikaciją. Darbe tyrinėjama IRT kompetencijų taikymo bibliotekininkų kvalifikacijos tobulinime problematika. Bibliotekininkų kvalifikacijos tobulinimo sistemos analizė parodė, kad bibliotekininkų kvalifikacijos tobulinimas yra nenuoseklus ir padrikas, vykdomas daugiausiai projektiniu pagrindu, todėl neužtikrina sąlygų kokybiškai tobulinti kvalifikacijos. Nėra aiškių kriterijų, kurių pagrindu būtų galima vertinti kompetencijų lygį, todėl kvalifikacijos tobulinimo planavimas nėra efektyvus. Pritaikius IRT kompetencijų vertinimo metodiką, sudaryti išsamūs IRT kompetencijų sąrašai kiekvienai pareigybei bei nustatyti rekomenduojami lygiai atskiroms kompetencijoms. Tyrimo metu nustatyta, kad bibliotekininkai gerai suvokia IRT kompetencijų ir IRT priemonių svarbą kvalifikacijos tobulinimo atžvilgiu bei pritaria tam, kad IRT kompetencijos padeda visapusiškai tobulinti kvalifikaciją. Atsižvelgiant į darbe tyrinėjamą problematiką pateiktos rekomendacijos.
The importance of ICT competences acquired by librarians has been particularly highlighted in the context of the pandemic, as a tool for service delivery, social networking and professional development. The work analyses the issues of ICT competences in the development of the qualification of librarians. The analysis of the system of professional development of librarians has shown that the professional development of librarians is inconsistent and fragmented, carried out mainly on a project basis, therefore it does not provide conditions for qualitative improvement of qualifications. There are no clear criteria on the basis of which the level of competencies can be assessed, therefore the planning of the improvement of qualifications is not effective. Having applied the ICT competency assessment methodology, comprehensive lists of ICT competencies have been developed for each position and recommended levels for each competency have been established. The study revealed that librarians have a good understanding of the importance of ICT competencies and ICT tools in terms of professional development and agree that ICT competences contribute to the comprehensive professional development. Recommendations are made based on the issues analysed in the work.