Options
Elektroninės rinkodaros priemonių plėtra didinant regiono turistinį patrauklumą
Martusevičienė, Gabrielė |
Švagždienė, Biruta | Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Baigiamajame magistro darbe analizuojama elektroninės rinkodaros priemonių plėtra didinant regiono turistinį patrauklumą. Siekiant didinti regiono turistinį patrauklumą yra būtina plėsti elektroninės rinkodaros priemonių panaudojimą. Elektroninės rinkodaros priemonės yra tapusios rinkodaros kampanijų pagrindu ne tik turizmo, bet ir kituose sektoriuose, ir vertinamos dėl didelės sklaidos, universalumo, nesudėtingo koregavimo ir galimybės sekti duomenis esamuoju metu. Elektroninė rinkodara ypač reikšminga turizmo sektoriui dėl plačios ir greitos informacijos sklaidos, kuri yra esminis elementas siekiant konkuruoti globalioje turizmo rinkoje. Įvade iškeliama darbo problema, kad Klaipėdos regione elektroninės rinkodaros priemonės turizmo skatinimui ir regiono turistinio patrauklumo didinimui yra išnaudojamos nepakankamai. Pirmoje magistrinio darbo dalyje atliekama teorinių duomenų analizė – analizuojami dokumentai ir moksliniai šaltiniai, apibrėžiantys elektroninės rinkodaros sampratą, struktūrą, klasifikaciją, panaudojimo modelius bei elektroninės rinkodaros poreikį ir specifiką turizmo sektoriuje. Taip pat analizuojama elektroninės rinkodaros ir regionų turistinio patrauklumo sinergija ir gerosios praktikos pavyzdžiai. Antrojoje dalyje aprašoma elektroninės rinkdodaros priemonių plėtros didinant regiono turistinį patrauklumą tyrimo metodologija. Trečiojoje dalyje pateikiami tyrimo rezultatai – Klaipėdos regiono savivaldybių įstaigų, teikiančių turizmo informaciją, naudojamų elektroninės rinkodaros priemonių analizė bei pusiau struktūruoto interviu analizė ir interpretacija. Trečiosios dalies pabaigoje pateikiamas elektroninės rinkodaros priemonių panaudojimo turistinio vietovės patrauklumo skatinimui modelis. Darbo pabaigoje pateikiamos išvados. Pagrindinė išvada, kad Klaipėdos regiono savivaldybių įstaigos, teikiančios turizmo informaciją, neišnaudoja elektroninės rinkodaros priemonių teikiamų galimybių – naudojama tik dalis elektroninės rinkodaros priemonių, pilnai neišnaudojant jų funkcionalumo ir specifikos. Elektroninių rinkodaros priemonių plėtra apima ne tik platesnį elektroninės rinkodaros priemonių taikymą vykdant Klaipėdos regiono turizmo rinkodarą. Ji itin reikšminga kokybiško turizmo rinkodaros turinio kūrimui bei regiono gyventojų ir turistų įtraukimui į regiono žinomumo didinimą ir teigiamo Klaipėdos regiono kaip turistinės vietovės įvaizdžio formavimą.
This thesis explores the possibilities of development of electronic marketing tools to increase the tourist attractiveness of the region. In order to increase the tourist attractiveness of the region, it is necessary to expand the use of electronic marketing tools. Electronic marketing tools have become the basis of marketing campaigns not only in tourism but also in other economic sectors, and are valued for their high dissemination, versatility, ease of adjustment and ability to track data in the present moment. Electronic marketing is particularly important for the tourism sector due to the wide and rapid dissemination of information, which is a key element in competing in the global tourism market. The thesis topic set in the introduction states that in Klaipeda region electronic marketing tools for the promotion of tourism and increase of the tourist attractiveness of the region are underused. The first, theoretical, chapter of the Master’s thesis includes analysis of documents and scientific sources, defines the concept, structure, classification and application models of e-marketing and the need and specifics of e-marketing in the tourism sector are analyzed. Synergy of good practice in e-marketing and regional tourist attractiveness are also analyzed. The second chapter describes the research methodology of the development of electronic marketing tools to enhance the tourist attractiveness of the region. The third chapter presents the results of the research - the analysis of electronic marketing tools used by Klaipėda region municipal institutions providing tourism information and the analysis and interpretation of semi-structured interviews. At the end of the third part, a model of using electronic marketing tools to promote the attractiveness of a tourist area is presented. The final chapter of the paper provides the conclusion that Klaipėda region tourism institutions, do not make full use of possibilities provided by electronic marketing tools – e-marketing tools is only partially used, without take advantage of functionality and specificity. The development of e-marketing tools includes not only the wider application of electronic marketing tools of tourism marketing in the Klaipeda region. It is highly significant for the creation of high-quality tourism marketing content and the involvement of the region's residents and tourists in order to enhance the region's awareness and the shape a positive image of the Klaipėda region as a tourist area.