Options
Jūrų laivų balastinių vandenų valymo sistemų diegimo tyrimai
Sivilevičius, Henrikas | Disertacijos gynimo komisijos pirmininkas / Dissertation Defence Board Chairman |
Disertacijos gynimo komisijos narys / Dissertation Defense Board Member | |
Janulevičius, Algirdas | Disertacijos gynimo komisijos narys / Dissertation Defense Board Member |
Urbonas, Rolandas | Disertacijos gynimo komisijos narys / Dissertation Defense Board Member |
Filina-Dawidowicz, Ludmiła | Disertacijos gynimo komisijos narys / Dissertation Defense Board Member |
Disertacijos tyrimų aktualumą lemia įsigaliojusi BWM konvencija. Siekiant išvengti invazinių rūšių mikroorganizmų plitimo, laivuose būtina montuoti BVV įrangą. Rinka siūlo įvairių jos variantų, tad svarbu parinkti racionalią BVV įrangą laivams. Esamose metodikose nepateikiamas racionalus BVV įrangos techninių charakteristikų, diegimo, naudojimo ekonominių kriterijų suderinamumas bei technologijų poveikio LBS konstrukcijoms vertinimas atsižvelgiant į laivo eksploatacines sąlygas bei LBS konstrukcijų likutinį resursą. Darbe sudarant BVV įrangos parinkimo metodologinius sprendimus ir juos realizuojantį IT įrankį, vadovautasi Laivų klasifikacinių bendrovių reglamentuota tvarka bei praktiniu realizavimu, įvertinant technologijų įtaką LBS konstrukcijoms bei poveikį laivo eksploatacijos laikui, vertinamos BVV įrangos techninės ir geometrinės charakteristikos, ekonominiai kriterijai, kurie numato diegimo (CAPEX) ir eksploatavimo (OPEX) išlaidų sąsają.
The relevance of the dissertation research is determined by the effective BWM Convention. Aiming to prevent the proliferation of invasive microorganisms, ships must be provided with BWTr equipment. The market offers a wide variety of alternatives; therefore, it is essential to make a rational decision considering the most appropriate BWTr equipment for ships, BWTs, the duration of water treatment, and other aspects. The current methodologies fail to provide compatibility between technical parameters of the rational BWTr equipment, installation and economic criteria for its use, as well as the assessment of the technological effect on BSS structures considering the operating conditions and the residual resource of the BSS structures. The thesis focused on methodological solutions for the selection of BWTr equipment, which are also expressed in the form of an IT tool, following the procedure established by ship classification bodies and practical implementation, assessing the technological impact on BSS structures and the effect on the duration of ship service, assessing technical and geometrical parameters of the evaluated BWTr equipment, and economic criteria that anticipate the correlation between the installation (CAPEX) and operation (OPEX) costs.