Options
Progimnazijos mokytojų veiklos efektyvinimas, ugdant reemigrantų vaikus
Ozbinaitė, Rasa |
Želvys, Rimantas | Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Šiame magistro baigiamajame nagrinėjama reemigrantų mokinių ugdymo progimnazijoje efektyvinimo problema. Problema tampa reemigrantų vaikų integravimas į Lietuvos mokyklas. Grįžusių iš užsienio šeimų vaikų įsiliejimas į bendrojo ugdymo mokyklas yra reiškinys, kurio supratimą reikėtų ir gilinti, ir plėsti, tyrinėti reemigrantų vaikų akademines, socialines ir psichologines problemas, jų lydimus išgyvenimus ir mokytojų pasirengimą teikti jiems pagalbą. Tyrimo objektas – progimnazijos mokytojų veiklos efektyvinimas, ugdant reemigrantų vaikus. Tyrimo tikslas – atskleisti progimnazijos mokytojų veiklos, ugdant reemigrantų vaikus, efektyvinimo galimybes. Tyrimo tikslui pasiekti buvo pasirinkta kiekybinio ir kokybinio tyrimo derinimo strategija. Kiekybiniame tyrime dalyvavo 86 respondentai. Šiam tyrimui dalyviai atrinkti remiantis patogiąja atranka. Kiekybiniam tyrimui atlikti naudotas anketinės apklausos metodas. Taigi, tyrimas parodė, kad švietimo specialistams būtina išmanyti vadybos funkcijas, tinkamai vykdyti reemigrantų mokinių ugdymo procesą. Kokybiniame tyrime dalyvavo švietimo įstaigų vadovai ir pavaduotojai ugdymui. Kokybinio tyrimo dalyviai atrinkti taikant netikimybinę kriterinę atranką. Imties dydis – 6 informantai. Kokybinio tyrimo metodas – pusiau struktūrizuotas interviu. Tyrimo duomenys atskleidžia tai, kad mokykloms reikalinga švietimo ekspertų pagalba organizuojant ugdymosi procesą. Empirinio tyrimo rezultatai parodė, kad reemigrantų mokinių ugdymas yra naujas reiškinys, progimnazijoms trūksta pagalbos ir rekomendacijų apie reemigrantų mokinių ugdymo organizavimą. Progimnazijų bendruomenės nurodo, kad iš emigracijos grįžusių mokinių ugdymas yra specifinis, reikalaujantis didesnio dėmesio ir sutelktos švietimo specialistų bei ekspertų pagalbos. Mokytojų kvalifikacijos tobulinimo užtikrinimas, mokymąsi visą gyvenimą kompetencijos stiprinimas, tinkamas švietimo vadybinių funkcijų atlikimas padėtų progimnazijoje efektyviau organizuoti reemigrantų vaikų ugdymo procesą.
Thesis of the master’s study program in Education Management on the theme: Improving Effectiveness of Pro-gymnasium Teachers in Educating Re-emigrant Children The author of the thesis: Rasa Ozbinaitė. Academic supervisor: Prof. dr. L. Žukauskienė. University of Klaipėda, 2021. The size of the work 76, p. The thesis analyzes issues of educating re-emigrant children in pro-gymnasium such as integration in Lithuania schools. It is essential to explore and develop the process of integration of re-emigrant’s children into the education system. Analyze re-emigrant children’s experience, academic, social, and psychological issues including teachers’ abilities to provide support. The objectives of the research – improving the effectiveness of pro-gymnasium teachers in educating re-emigrant children. The aim of the research – to uncover the effectiveness of pro-gymnasium teachers in educating re-emigrant children. Quantitative and qualitative methods were used to achieve the aim of the research. 86 participants took part in a quantitative method that used a questionnaire. Convenience Sampling was used to gather participants for the data. The results show that, in order to carry out the education process of re-migrant students properly education professionals need to have the knowledge of management functions. 6 in a total of heads and deputies of educational institutions for education participated in a qualitative method that used a semi-structured interview. Non-probabilistic sampling was used to gather participants for the data. The results show that support from education professionals is essential for schools organizing re-emigrant children’s education. The main conclusions of the empirical research show: 1. Education of re-emigrant students is a relatively recent process. 2. Pro-gymnasiums struggle to receive support and information about organizing the process of re-emigrant student’s education. 3. Communities of pro-gymnasium schools’ states that the process of re-emigrant student’s education requires specific attention and assistance from education professionals and experts. 4. Requirements for teachers to upgrade qualifications and proper performance of educational management functions are essential to organize the process of education of re-migrant children more effectively in the pro-gymnasium.