Biudžetinių įstaigų veiklos tobulinimas taikant pažangius valdymo metodus
Špak, Jurgita |
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Profesionalios sporto paslaugas teikiančios organizacijos ilgainiui tampa labai įtakingomis institucijomis ekonominėje ir socialinėje šalies plotmėje. Sporto sektorius turi didelį populiarumą visame pasaulyje ir labai stiprią poziciją visuomenės atžvilgiu. Nuo sprendimų kokias socialines pareigas prisiima organizacijoje dirbantys sporto treneriai, komandų vadovai, administracijos darbuotojai priklauso šios organizacijos ryšiai su vietos bendruomene, tad daugiausia dėmesio skiriama procesų kokybės ir veiksmingumo užtikrinimui tęsiant socialiai atsakingą verslą, taip darant teigiamą poveikį organizacijų darbuotojams, vadovams, treneriams ir sportininkams. Darbo tikslas - įvertinti sporto organizacijų veiklos tobulinimo galimybes taikant pažangaus valdymo metodus. Darbas sudaromas iš trijų dalių. Pirmoje dalyje analizuojama mokslinė literatūra apimant vadybos sistemos teorinius aspektus ir sporto organizacijų valdymo ypatumus, įvertinant socialinės atsakomybės raišką sporto organizacijose. Sporto organizacijos yra unikalios, nes jų veikla apjungia daug skirtingų žmonių ir organizacijų. Socialinė atsakomybė daro didelį poveikį sporto organizacijų prekės ženklo reputacijai, žinomumui ir bendradarbiavimui su kitomis organizacijomis. Visi procesai sporto organizacijoje turi būti nukreipti ir vykti taip, kad vartotojų reikalavimai būtų tenkinami, o lūkesčiai pranokstami. Antroje baigiamojo darbo dalyje pateikiama empirinio tyrimo metodologija ir metodai, susieti su sporto organizacijų veikla Klaipėdos mieste. Pasirenkant mišraus tyrimo strategiją atliktas kokybinis ir kiekybinis tyrimas. Pusiau struktūruoto interviu pagrindu apklausti sporto organizacijos atstovai, atskleidžiant jų požiūrį į socialinės atsakomybės principų integraciją į sporto organizaciją. Matyti, kad respondentų požiūris į ĮSA principų diegimą gali būti skirtingas sporto organizacijos atžvilgiu, kuomet matoma tik išorinė abstrakti nauda per aplinkosaugos principų įgyvendinimą ir kuomet matoma tiesioginė nauda nukreipta į sporto organizacijos procesų tobulinimą. Trečioje darbo dalyje pateikiami empirinio tyrimo rezultatai, parodantys, kad priimant sprendimus retai yra vadovaujamasi atliktomis analizėmis įstaigos veiklos rodiklių pagrindu, o remiamasi tik miesto savivaldybės nutarimais. Būdingiausi sporto organizacijų veiklai yra teisiniai principai susiję su organizacijos pastangomis atitikti sportuojančiųjų poreikius ir reikalavimus, tačiau nėra suformuotos sistemos garantuojančios aukštą paslaugų kokybę.
Professional organizations providing sports services eventually become very influential institutions in the economic and social sphere of the country. The sports sector is very popular all over the world and has a very strong position in society. Decisions on the social responsibilities of organisation’s sports coaches, team leaders, and administration affect the organisation’s relationship with the local community, therefore, the focus is on ensuring the quality and efficiency of processes for continuation of socially responsible business, thus having a positive impact on employees, managers, coaches, and athletes of organisations .The aim of the work is to evaluate the possibilities of improvement of the performance of sports organizations by applying advanced management methods. The work consists of three parts. The first part analyses the scientific literature covering the theoretical aspects of the management system and the peculiarities of the management of sports organizations, assessing the operationalisation of social responsibility in sports organizations. Sports organizations are unique because their activities bring together many different people and organizations. Social responsibility has a significant impact on the brand reputation, recognition, and cooperation of sports organizations with other organizations. All processes in a sports organization must be directed and conducted in a way that meets consumer requirements and exceeds expectations. The second part of the work presents the methodology and methods of empirical research related to the activities of sports organizations in Klaipeda city. A qualitative and quantitative survey was performed as a mixed research strategy. Representatives of the sports organization were interviewed on the basis of a semi-structured interview, revealing their views on the integration of social responsibility principles into the sports organization. It revealed that respondents’ attitudes towards the implementation of CSR principles may be different for a sports organization, where only external abstract benefits through the implementation of environmental principles are visible and when direct benefits are oriented towards the improvement of sports organization processes. The third part of the work presents the results of an empirical research, which shows that decisions are rarely based on analyses of the institution’s performance indicators, and only on the decisions of the city municipality. The most important activities of sports organizations are the legal principles related to the organization’s efforts to meet the needs and requirements of athletes, but there is no operating system to guarantee a high quality of services.