Options
Sveikatos stiprinimo programų įgalinimo galimybės ikimokyklinio ugdymo įstaigose: Palangos miesto atvejis
Bartkutė, Gabija |
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Sveikatos stiprinimo programų įgalinimo galimybė ikimokyklinio ugdymo įstaigoje – vaikai, jų tėvai ir mokytojai remiasi sveikos gyvensenos principais darželyje ir už jo ribų. Akcentuojama, kad vaikų sveikatos stiprinimo procesas ugdymo įstaigose Lietuvos mokslininkų tirtas ne vieną kartą, tačiau tyrimų, analizuojančių būtent sveikatos stiprinimo programų įgalinimo galimybes ikimokyklinio ugdymo įstaigose, nėra atlikta. Tyrimo tikslas – išanalizuoti sveikatos stiprinimo programų įgalinimo galimybes ikimokyklinio ugdymo įstaigose. Tyrimo metodika: tyrimas atliktas naudojantis kiekybinio ir kokybinio tyrimo metodais. Kiekybiniam tyrimui įgyvendinti pasirinkta anoniminė anketinė apklausa. Kokybiniu būdu informacija rinkta – interviu metodu. Taikyti duomenų analizės metodai: statistinė duomenų analizė, kokybinė duomenų analizė atlikta naudojant turinio analizės metodą. Kiekybinio tyrimo imtis – 341 respondentas, kokybiniame tyrime dalyvavo 4 visuomenės sveikatos priežiūros specialistės. Išvados: Išanalizavus kiekybinio tyrimo rezultatus, įvertinta, kad itin statistiškai reikšmingai skiriasi sveikatos stiprinimo procesas sveikatą stiprinančiose ikimokyklinio ugdymo įstaigose ir įstaigose, kurios nėra sveikatą stiprinančios mokyklos (p<0,001). Išsiaiškinta, kad Palangos miesto ikimokyklinio ugdymo įstaigose daugiausiai sukuriama sveikatos stiprinimo programų, skirtų fizinio aktyvumo skatinimui, tačiau interviu metu išskirta, jog vienoje įstaigoje vaikų sveikatos stiprinimo priemonės integruotos į ikimokyklinio ugdymo programą. Nustatyta, kad visuomenės sveikatos priežiūros specialistai taip pat dalyvauja ikimokyklinio ugdymo įstaigos vaikų sveikatos stiprinimo programų įgalinimo procese. Palangos miesto ikimokyklinio ugdymo įstaigose yra sudarytos galimybės sveikatos stiprinimo programų įgalinimui, nes tyrime dalyvavę ikimokyklinio amžiaus vaikų tėvai ir visuomenės sveikatos priežiūros specialistės sutinka, kad dėl ikimokyklinio ugdymo įstaigoje įgyvendinamų sveikatą stiprinančių programų, formuojasi tinkami ikimokyklinio amžiaus vaikų asmens higienos įpročiai.
Possibility of enabling health promotion programs in pre-school education institution – children, their parents and teachers follow the principles of healthy lifestyle in kindergarten and outside it. It is emphasized that the process of children's health promotion in educational institutions has been studied by Lithuanian researchers more than once, however, no research has been conducted analyzing the possibilities of enabling health promotion programs in pre-school education institutions. The aim of the research is to analyze the possibilities of enabling health promotion programs in pre-school education institutions. Research methodology: the research was performed using quantitative and qualitative research methods. An anonymous questionnaire was chosen to implement the quantitative research. The information was collected in a qualitative way – by the interview method. Applied data analysis methods: statistical data analysis, qualitative data analysis was performed using the content analysis method. The sample of the quantitative research was 341 respondents, 4 public health care specialists participated in the qualitative research. Conclusions: After analyzing the results of the quantitative study, it was assessed that the process of health promotion in health-promoting pre-school education institutions and institutions that are not health-promoting schools differs very statistically significantly (p<0.001). It was found out that Palanga city pre-school education institutions mainly create health promotion programs aimed at promoting physical activity, but during the interviews it was highlighted that in one institution children's health promotion measures are integrated into the pre-school education program. It has been established that public health care professionals are also involved in the process of empowering pre-school children's health promotion programs. Opportunities for health promotion programs have been created in Palanga city pre-school education institutions, because the parents of pre-school children and public health care specialists who participated in the study agree that due to the health promotion programs implemented in pre-school education institutions, appropriate pre-school children personal hygiene habits are formed.