Options
Žmogaus gyvenimo ligos akivaizdoje teologiniai ir psichologiniai aspektai
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Šiandieninėje į ateitį, grožį, produktyvumą orientuotoje kultūroje vengiama kalbėti mirties, ligos, netekčių tema, tačiau kiekvieno gyvenimą lydi įvairios ligos ir praradimai. Kartu su šiomis patirtimis aplanko dvasinis skausmas, širdgėla, įtampa, nerimas, baimė, pyktis. Tinkamai neišgyventi jausmai sukelia fizines, psichines ligas, savasties praradimą, psichologines traumas, trukdo kurti pilnavertiškus santykius. Visgi, našta, užgriūvanti pečius, mums gali padėti dvasiškai augti. Dvasinė sveikata yra svarbiausias žmogaus sveikatos, gyvenimo būdo kokybės rodmuo, ji – gyvybiškai svarbi bendrai žmogaus sveikatai, susijusi su asmens būties esme. Darbe analizuojant mokslinę literatūrą, interpretuojant, sisteminant informaciją, nagrinėjant Bibliją, teologinę literatūrą ir informaciją kituose šaltiniuose, atskleidžiami žmogaus, esančio ligos akivaizdoje, būsenos pokyčiai psichologiniu ir teologiniu aspektu. Sunkios ligos akivaizdoje, kai iškilusi gyvenimo situacija yra nebepakeliama, žmogus susiduria su krize. Itin sunkūs kriziniai išgyvenimai, susieti su pavojumi savo ar artimųjų gyvybei, gali lemti psichologinę traumą, tačiau tinkamai išgyventa krizė skatina asmenybės augimą. Šiame magistro darbe argumentuojama, jog tikėjimo stiprumas gali lemti, kad net ir patyręs skausmingiausias netektis, žmogus vidumi gali išlikti vitališkas. Kančia nėra beprasmė. Fizinis skausmas – fiziologinis signalas, padedantis diagnozuoti ligą, o sielos kančios veda į centrą, kur žmogus susitinka su savimi pačiu. Niekas taip nepriartina prie Dievo kaip didieji gyvenimo išbandymai, nes tai vyksta vienumoje su Dievu. Skausmas, kančia yra nepriimtini žmogui, tokių išbandymų akivaizdoje neretai pradedamas kaltinti Dievas. Ligonį šioje situacijoje gelbėtų ir ramybės link vestų pasitikėjimas, atsidavimas ir tikėjimas, kad galutinis žodis priklauso Dievui. Ligoniui gali padėti psichoterapija, maldos terapija, tačiau jų tapatinti negalime. Darbe analizuojami Naujojo Testamento evangelijose esantys gydymo, išgydymo, santykio su atstumtaisiais pavyzdžiai. Pagrindinė Kristaus siunčiama žinia žmogui – tikėti, kad būsi išgelbėtas. Atskleidžiama, kad Jėzui svarbu, kokiais reikia būti, ne tik ką kalbėti ir liudyti, o tikėjimo stebuklas – Jėzaus prisilietimas, išgydantis gyvenimą ir išvaduojantis nuo mirties. Pakanka žmogui atsigęžti į tikėjimą, nuolankiai pripažinti savo silpnumą ir kreiptis į Viešpatį, kad būtų išgirstas ir išklausytas.
In today's beauty, future and productivity-oriented culture, the topics related to death, illness, and loss are avoided, but inevitably life is accompanied by various illnesses and losses. Together with these experiences, grief, tension, anxiety, fear, anger become present. If we do not cope with unpleasant emotions properly, it can cause physical, mental illnesses, loss of one’s identity, psychological trauma and prevent us from reaching fulfilling relationships. On the opposite side, this burden on the shoulders can help us grow spiritually. Spiritual health is the most important indicator of human health and the quality of life, it is vital to the overall health of a person, which is the essence of a person's being. In this abstract, the analysis of scientific literature, personal interpretations, systematizing of information, analysis of particular parts of the Bible, theological literature and information from different sources, reveals changes in the state of the person in the presence of the disease from a psychological and theological perspective. In the middle of serious illness, when the situation is no longer bearable, a person experiences a crisis. Extremely severe crisis associated with the threat to their own lives or those of their loved ones can lead to psychological trauma while a properly survived crisis promotes personal growth. It is argued in the thesis that the strength of faith can help to cope with even the most painful experiences and keep a person’s soul vital inside. Suffering is not meaningless. Physical pain is a physiological signal that helps to diagnose the disease. In addition to that, the suffering can condition the discovery of one’s true self. Nothing strengthens human’s bond with God as strong the challenges of life, because they happen with the unity with God. The pain, suffering is hated by people and God is often blamed on the miseries we face. The patient in this situation would be saved and feel more calm with the attitude of trust, devotion and faith that the ultimate word belongs to God. The patient may be assisted by psychotherapy, prayer therapy, but we cannot identify them as equal means. The thesis also analyzes examples of treatment, cure, and relationship with the excluded in the New Testament Gospels. The main message Christ sends to man is to believe that you will be saved. It is enough for a person to seek for faith, to humbly admit one’s weaknesses and look up to the Lord to be heard and saved.