Options
Slaugytojų emocinės kompetencijos sąsajos su destruktyviais darbuotojų tarpusavio santykiais ir profesiniu perdegimu
Pašinaitė, Joana |
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Emocinis intelektas (EI) daro didelę įtaką slaugytojų sėkmei ir rezultatams sveikatos priežiūros srityje. Emocinis intelektas teigiamai koreliuoja su prosocialaus elgesio formavimusi ir kryptingu socialiniu kūrybiškumu. Šiomis dienomis opi problema yra destruktyvūs darbuotojų santykiai daugelyje organizacijų., kurie dažniausiai pasireiškia pykčiu, nepakantumu kitiems, vieni kitiems darbuotojai kelia aukštus reikalavimus, prasideda konfliktai, atsiranda konkurencija, plinta gandai, nepasitikėjimas kolegomis ir kitos problemos. Tyrimo tikslas - išanalizuoti slaugytojų emocinės kompetencijos sąsajas su destruktyviais darbuotojų santykiais ir profesiniu perdegimu. Tyrimo metodika. Tyrimo atlikimui pasirinktas kiekybinis tyrimo metodas. Tyrimo instrumentas – klausimynas. Duomenų statistinei analizei naudotas statistinių programų paketas „SPSS 25.0 for Windows“. Tyrimo imtį sudarė 213 slaugytojų. Tyrimas buvo atliekamas laikantis visų etikos principų. Tyrimo rezultatai. Nustatyta, kad tyrime dalyvavusių slaugytojų emocinė kompetencija vertinama vidutiniškai. Paaiškėjo, kad respondentai aukščiau įvertino savo tarpasmeninę kompetenciją lyginant su asmenine Rezultatai rodo, kad žemiausiai vertinamas savo emocijų atpažinimas, o aukščiausiai – savo emocijų valdymas. Aukščiausiai respondentai įsivertino „kito emocijų panaudojimą“, silpniausiai – „įsiklausimą į kito žmogaus emocijas“. Vertinant slaugytojų patiriamą profesinį perdegimą nustatyta, kad aukščiausiai įsivertintas asmeninis perdegimas, o žemiausiai – perdegimas susijęs dėl darbo su pacientais. Atlikta duomenų analizė leidžia teigti, kad tarp slaugytojų mobingas patiriamas ypatingai retai. Dažniau pasireiškia pavienių patyčių atvejai. Siekiant atskleisti sąsajas tarp tirtų konstruktų paskaičiuotas koreliacijos koeficientas, nustatyta, vidutinio stiprumo ar stipri koreliacija tarp perdegimo konstruktų, nėra statistiškai reikšmingo ryšio tarp profesinio perdegimo ir emocinių kompetencijų, atvirkštinis, silpnas, statistiškai reikšmingas ryšys, egzistuoja tarp profesinio perdegimo ir patiriamos žalos konstruktų, labai silpnas statistiškai reikšmingas ryšys tarp patiriamos žalos ir visuminės bei tarpasmeninės emocinių kompetencijų, labai silpnas statistiškai reikšmingas ryšys tarp asmeninės reputacijos ir tarpasmeninės emocinės kompetencijos.
Emotional intelligence have a significant impact on the success and results of nurses in the field of health care. Emotional intelligence positively correlates with the formation and purposefulness of prosocial behavior formation and purposeful social creativity. These days, a sensitive issue is the destructive employee relations in many organizations, which are often characterized by anger, intolerance, high demands on each other, conflicts, competition, rumors, mistrust of colleagues and other problems. The aim of the study - to analyze the links between nurses' emotional competence and destructive links to employee relations and professional burnout. Methodology of investigation. The quantitative research method was chosen for the research. Research Tool - questionnaire. The statistical software package ISPSS 25.0 for Windows was used for statistical analysis of the data. The study sample consisted of 213 nurses. The study was conducted in accordance with all ethical principles. Research results. It was found that the emotional competence of the nurses involved in the study was assessed as average. It turned out that the nurses rated their interpersonal competence higher than their personal one. Results show that the recognition of self-emotions was rated the lowest and the management of self-emotions the highest. The biggest self rates as at “use of another person’s emotions”, the weakest - “listening to another person’s emotion”. The professional burnout evaluating showed that personal burnout was rated higher and work and patient burnout was rated lowest. An analysis of the data shows that mobbing is extremely rare among nurses. Isolated cases of bullying are more common. Due to the connecting correlations between the calculated correlation coefficients of intermediate structures, established moderate or strong correlations between burnout structures, there are no statistically significant relationships between occupational burns and emotional competencies, inverse, weak, statistical relationships between occupational burns and severe damage structures. The statistical relationship between the damage suffered and the whole interpersonal emotional competence, relationship between personal reputation and interpersonal emotional competence are very weak.