Konteinerių srautų Baltijos jūros uostuose tyrimai
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Šiame magistro baigiamajame darbe atliekami konteinerių srautų Baltijos jūros uostuose tyrimai, konteinervežių darbo optimizavimo ir oro taršos minimizavimo aspektu, kitaip tariant, suderinant tvarumo reikalavimus su nuolat augančiu poreikiu transportuoti krovinius konteineriuose. Darbe analizuojami konteinerių krovos rezultatai bei kitimo tendencijos, atliekama konteinerių srautų prognozės daugiakriteriniu prognozavimo metodu, nustatomi numatomi ir faktiniai konteinerinių laivų atvykimo į uostus laikai. Įvertinus vežimų intensyvumą ir kitimo tendencijas, parenkamas reikiamas laivų skaičius atitinkamam Baltijos jūros uostuose perkrautų konteinerių kiekiui. Taip pat įvertinami konteinerinių laivų, kursuojančių Baltijos jūros regione, išmetamų teršalų mastai bei pateikiamos jų sukeliamos oro taršos mažinimo galimybės. Taigi atliekami tyrimai, siekiant ne tik atskleisti Baltijos jūroje plaukiojančių konteinerinių laivų darbų organizavimo ir oro taršos iš laivų problemas, bet ir ieškoti jų sprendimo būdų. Vadinasi, pagrindinis darbo tikslas – įvertinus 10 daugiausiai konteinerius kraunančių Baltijos jūros uostų konteinerių krovos rezultatus, nustatyti paskutiniame statistiniame taške ir po 10 metų prognozės optimalų konteinervežių kiekį, reikalingą aptarnauti visą regioną, bei pateikti rekomendacijas, kurios padėtų minimizuoti veiklos sąnaudas ir į orą išmetamų teršalų kiekius. Darbe stengiamasi rasti geriausią sprendimą, kuris ateityje užtikrintų konteinerinės laivybos, paremtos ekologiškai draugiškos aplinkai srities, tvarumą.
The research of containerized cargo flows through the Baltic Sea ports are performed in this master’s thesis, in terms of optimizing the work of container vessels and minimizing their caused air pollution. In other words, in terms of combining sustainability requirements with the ever-growing need to transport goods in containers. In the thesis, there are analysed the containers handling results and their trend of change, and there is performed a containerized cargo flows forecasting by using a multi-criteria forecast method. Also, the estimated and actual time of arrivals of container vessels are being estimated. After assessing the intensity of transport and the trends of cargo flows, the optimal number of vessels are being selected for the relevant number of containers that have been handled in the ports of the Baltic Sea. Moreover, the scale of emissions from container ships that are operating in the Baltic Sea Region is assessed and the possibilities of reducing air pollution caused by these vessels are presented in this thesis. Thus, this research is being carried out in order not only to reveal the problems of container vessels work organization in the Baltic Sea and air pollution from them, but also to search for solutions. Therefore, the main goal of the thesis is to determine the optimal number of container vessels, that needs to handle the whole containerized cargo flows of the top 10 Baltic container ports, at the last statistical point and after 10 years forecast and to provide recommendations on how to minimize operating costs and air pollution emissions. The written work seeks to find the best solution that will ensure the sustainability of container shipping in the future, based on an environmentally friendly field.