Options
Socialinė pedagoginė pagalba vaikams adaptuojantis ikimokyklinio ugdymo įstaigoje
Narvydė, Silva |
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Šiandien Lietuvoje diskutuojama apie vaikų socialines problemas, tokias kaip smurtas, nepasitikėjimas savimi, psichologinės problemos, elgesio sutrikimai, socialinių įgūdžių stoka. Šių problemų turintiems vaikams sunkiau sekasi adaptuotis darželiuose, todėl klausimas apie socialinę pedagoginę pagalbą vaikams adaptuojantis ikimokyklinio ugdymo įstaigoje tampa itin aktualus. Mokslinė problema: kokios yra socialinės pedagoginės pagalbos galimybės vaikams adaptuojantis ikimokyklinio ugdymo įstaigose? Darbo objektas: socialinė pedagoginė pagalba ikimokyklinio amžiaus vaikų adaptacijai. Darbo tikslas: atskleisti socialinės pedagoginės pagalbos galimybes vaikams adaptuojantis ikimokyklinio ugdymo įstaigoje. Darbo uždaviniai: 1. Analizuoti socialinės pedagoginės pagalbos teorinius pagrindus ikimokyklinio ugdymo įstaigose. 2. Ištirti socialinių pedagogų nuomonę apie socialinės pedagoginės pagalbos galimybes vaikams adaptuojantis ikimokyklinio ugdymo įstaigoje. 3. Ištirti ikimokyklinio ugdymo mokytojų ekspertų nuomonę apie socialinės pedagoginės pagalbos galimybes vaikams adaptuojantis ikimokyklinio ugdymo įstaigoje. 4. Sukurti „Socialinės pedagoginės pagalbos vaikams adaptuojantis ikimokyklinio ugdymo įstaigoje“ modelį ir pateikti rekomendacijas socialiniams pedagogams ir ikimokyklinio ugdymo mokytojams. Darbo metodai: Teoriniai: mokslinės literatūros ir dokumentų analizė; Empiriniai: kokybinis tyrimas, pasitelkiant individualaus tiesioginio interviu ir nuotolinio interviu elektroniniu paštu metodus, gautų duomenų analizei naudojant (content) duomenų turinio analizę. Baigiamajame darbe remtasi pragmatizmo, humanizmo ir progresyvizmo teorijomis. Siekiant atskleisti nagrinėjamą problemą, pasirinktu kokybiniu tyrimo metodu- interviu, buvo apklausti 5 socialiniai pedagogai ir 5 ikimokyklinio ugdymo mokytojai ekspertai, dirbantys Klaipėdos, Kauno ir Šiaulių ikimokyklinio ugdymo įstaigose.
Children’s social issues such as violence, lack of self-confidence, mental health issues, behavioural disorders and lack of social skills are currently being discussed in Lithuania. Children affected by these issues experience difficulties adapting in preschool educational facilities, therefore the issue of social pedagogic aid for the adaptation of children is a relevant one. Scientific problem: what are the possibilities of social pedagogic aid for children adaption at preschool? Object of thesis: Social Pedagogic Aid for Children Adaptation at Preschool age. Objective of thesis: reveal the possibilities of social pedagogic aid for children adaption at preschool. Tasks of thesis: 1. Analyze the theoretical fundamentals of social pedagogic aid in preschool. 2. Research social pedagogues opinions on the possibilities of social pedagogic aid for children adaption at preschool. 3. Research preschool expert teachers opinions on the possibilities of social pedagogic aid for children adaption at preschool. 4. Design a model of “Social Pedagogic Aid for Children Adaption at Preschool” and give recommendations to social pedagogues and preschool teachers. Thesis methods: Theoretical: analysis of scientific literature and documentation; Empirical: qualitative research, applying the methods of direct individual interview and distant interview through e-mail, using content analysis to examine the data collected. This thesis is based on the theories of pragmatism, humanism and progressive education. To present the problem examined using the selected qualitative research method, 5 social pedagogues and 5 preschool expert teachers, working in preschools of Klaipėda, Kaunas and Šiauliai, were interviewed.