Bendrosios praktikos slaugytojų mobingo ir slaugos kokybės sąsajos
Poškė, Vitalija |
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Mobingas – tai poveikio priemonių visuma, kuriomis siekiama sumenkinti, pažeminti ar išstumti iš kokios tai nors organizacijos tam tikrą asmenį. Mobingo auka darbe gali būti pažeidžiama per profesinę sritį (nuomonės menkinimą, viešą pažeminimą, kaltinimus dėl pastangų stygiaus ir pan.), asmeninę reputaciją (plūdimąsi, užgaulias pastabas, užgauliojimą ir pan.), izoliaciją (psichologinį bei socialinį išskyrimą, nuomonės ignoravimą, galimybių apribojimą ir pan.). Jo paplitimas pasaulyje svyruoja nuo 11 proc. iki 18 proc. Asmens sveikatos priežiūros personalas yra ne išimtis susiduriant su mobingu. Maždaug trečdalis slaugytojų patiria mobingą savo darbo aplinkoje. Tyrimo tikslas – Nustatyti bendrosios praktikos slaugytojų mobingo ir slaugos kokybės sąsajas. Tyrimo metodika. Atliktas kiekybinis tyrimas, kuriuo metu buvo apklausti bendrosios praktikos slaugytojai, siekiant įvertinti jų nuomonę apie organizacijoje, kurioje jie dirba mobingo pasireiškimą ir jo sąsajas su slaugos kokybe. Tyrimui buvo taikytas instrumentas - klausimynas. Tyrimo statistinių duomenų apdorojimui buvo taikytas statistinis metodas. Imtį sudarė: 240 bendrosios praktikos slaugytojų. Tyrimas buvo atliktas laikantis etikos principų. Tyrimo rezultatai. Atlikus bendrosios praktikos slaugytojų nuomonių pasiskirstymą apie organizacijoje teikiamų paslaugų kokybę, slaugytojai pažymėjo, kad pacientų skundai tiriami, o padarytos išvados gerina darbo kokybę (32 proc.), jų darbovietėje egzistuoja paslaugų kontrolės sistema (22 proc.), organizacijoje deklaruojama, kad paslaugos nesiskiria nuo realybės (16 proc.), jų darbovietėje paslaugų kokybei skiriamas didelis dėmesys (12 proc.), jų darbovietėje santykiuose su pacientais vadovaujamasi ne tik teisės aktais, bet ir visuotinai priimtais moralės principais (10 proc.), darbovietėje stengiamasi įvykdyti pacientams duotus pažadus (8 proc.). Išvada. Ištyrus organizacijoje pasireiškiančio mobingo ir taikomos slaugos procesų kokybės sąsajų vertinimą, buvo nustatyta, kad mobingo pasireiškimas turi įtakos darbo kokybei, nors nežiūrint į pasireiškiantį mobingą, slaugytojai laikosi visų organizacijoje taikomų slaugos procesų įgyvendinimo reikalavimų.
Mobbing is a set of sanctions designed to demean, humiliate, or exclude a person from an organization. The victim of mobbing at work can be vulnerable through professionalism (degrading opinion, public humiliation, accusations of lack of effort, etc.), personal reputation (floating, insulting remarks, insult, etc.), isolation (psychological and social exclusion, disregard for opinion, restriction, etc.). Its global prevalence ranges from 11 percent. up to 18 percent. Personal health care personnel are no exception when faced with mobbing. About a third of nurses experience mobbing in their work environment. The aim - to determine the links between mobbing and nursing quality in general practice nurses. Methodology of investigation. A quantitative study was conducted in which general practice nurses were interviewed to assess their views on the occurrence of mobbing in the organization in which they work and its links to nursing quality. An instrument - a questionnaire - was used for the research. A statistical method was used to process the study statistics. The sample consisted of: 24 general practice nurses. The study was conducted in accordance with ethical principles. Research results. After the distribution of general practice nurses 'opinions on the quality of services provided in the organization, nurses noted that patients' complaints are investigated, the findings improve the quality of work (32%), there is a service control system in their workplace (22%), from reality (16%), their workplace pays great attention to the quality of services (12%), their workplace relations with patients are guided not only by legislation, but also by universally accepted moral principles (10%), the workplace strives to fulfill the promises made to patients (8%). Conclusion. An examination of the relationship between the quality of mobbing in an organization and the quality of nursing processes used has shown that the occurrence of mobbing affects the quality of work, although nurses comply with all the requirements for the implementation of nursing processes in the organization.