Options
Turizmo verslo socialinės atsakomybės raiška ir stiprinimas apgyvendinimo sektoriuje: Klaipėdos miesto ir Klaipėdos rajono atvejis
Magistro darbe nagrinėjama aktuali tema – turizmo verslo socialinės atsakomybės raiška ir stiprinimas apgyvendinimo sektoriuje. Temos aktualumą ir problematiką atspindi nuostatos, kad Lietuvoje turizmas yra vienas pagrindinių ekonomikos sektorių, turintis didelį augimo potencialą, duodantis pelną, kurį galima panaudoti šalies vystymuisi. Turizmo pramonėje atsakinga verslo praktika yra ypač svarbi dėl to, kad turistinių vietų plėtra labai priklauso nuo aplinkos ir kultūros išteklių. Šie ištekliai turi būti prižiūrimi ir plėtojami atsakingai, kad būtų pasiektas tvarus turistinės vietos vystymasis. Vietos bendruomenės pamatuotai tikisi, kad turizmo verslo įmonės imsis aktyvaus vaidmens verslo tvarumo srityje ir labiau koncentruosis ne vien į ekonominius savo veiklos rezultatus, bet ir kels į tvarų vystymąsi orientuotus tikslus Šiame kontekste kyla probleminiai klausimai: 1) Kaip pasireiškia turizmo verslo įmonių socialinė atsakomybė Klaipėdos mieste ir Klaipėdos rajone? 2) Kokios yra prielaidos stiprinti turizmo verslo įmonių socialinę atsakomybę Klaipėdos mieste ir Klaipėdos rajone? Darbo tikslas – išanalizuoti turizmo verslo socialinės atsakomybės raišką ir stiprinimo prielaidas Klaipėdos miesto ir Klaipėdos rajono apgyvendinimo sektoriuje. Pagrindinė tyrimo išvada: svarbiausios apgyvendinimo paslaugų įmonių socialinės atsakomybės (toliau – ĮSA) stiprinimo prielaidos, Klaipėdos mieste ir Klaipėdos rajone yra susijusios su tvarumo iniciatyvomis ir vietos bendruomenės stiprinimu, kuris reiškia įtraukimą, paramą, vietos ekonomikos stiprinimą ir kultūros išsaugojimą. Reikalingas glaudesnis bendradarbiavimas tarp apgyvendinimo paslaugas teikiančių verslininkų ir vietos bendruomenės, o ĮSA stiprinimas turėtų vykti didinant visuomenės žinias ir sąmoningumą (įmonės viduje ir išorėje) bei gerinant darbo sąlygas darbuotojams.
The master's thesis addresses a relevant topic – the expression and enhancement of corporate social responsibility (CSR) in the tourism business within the accommodation sector. The significance and problematics of the topic are reflected in the assertion that tourism in Lithuania is one of the main economic sectors with significant growth potential, generating profits that can be utilized for the country's development. Responsible business practices in the tourism industry are particularly important because the development of tourist destinations heavily depends on environmental and cultural resources. These resources must be managed and developed responsibly to achieve sustainable development of the tourist destination. Local communities reasonably expect that tourism businesses will take an active role in business sustainability, focusing not only on their economic performance but also setting goals oriented towards sustainable development. In this context, the following problematic questions arise: 1) How is the corporate social responsibility of tourism businesses expressed in Klaipėda city and Klaipėda district? 2) What are the possibilities for enhancing the corporate social responsibility of tourism businesses in Klaipėda city and Klaipėda district? The aim of the work is to analyze - the expression and prerequisites for enhancing corporate social responsibility in the tourism business in Klaipėda city and Klaipėda district. The main conclusion of the study is that the key prerequisites for strengthening CSR in accommodation services in Klaipėda city and Klaipėda district are related to sustainability initiatives and strengthening the local community, which means engagement, support, strengthening the local economy, and preserving culture. Closer cooperation between accommodation service providers and the local community is necessary, and CSR enhancement should occur by increasing public knowledge and awareness (both within and outside the company) and improving working conditions for employees.