Klaipėdos miesto ugdymo įstaigų personalo kvalifikacijos tobulinimo sistema
Stašys, Mindaugas | |
Permainos moksle ir technologijose, socialinės transformacijos skatina keistis ir kelia naujus reikalavimus mokytojo karjerai – tobulėti, reflektuoti, nagrinėti, plėtoti turimas kompetencija ir įgyti naujas, t. y. mokytis visą gyvenimą, siekiant prisitaikyti prie nuolat kintančių gyvenimo sąlygų. Darbo tyrimo objektas – pedagogų kvalifikacijos tobulinimo sistema Klaipėdos mieste. Tyrimo tikslas – išanalizavus Klaipėdos miesto ugdymo įstaigų kvalifikacijos tobulinimo sistemą ir nustačius tobulintinas sritis, parengti rekomendacijas šio proceso gerinimui. Tyrimas buvo atliktas Klaipėdos miesto bendrojo ugdymo mokyklose. Tyrime dalyvavo 116 Klaipėdos miesto pedagogų. Tyrimo duomenims gauti buvo parengta anketa vadovaujantis mokslinės literatūros analize. Tyrimo rezultatai leido identifikuoti pagrindines Klaipėdos miesto savivaldybės pedagogų kvalifikacijos tobulinimo sistemos problemas, t. y. neaiškiai reglamentuota kvalifikacijos tobulinimo sistema, neefektyvus lėšų skirtų kvalifikacijos tobulinimui planavimas ir pedagogai renkasi neefektyvius trumpalaikius kvalifikacijos tobulinimo renginius savo kompetencijoms tobulinti. Tyrimo metu nustatyta, kad Klaipėdos miesto pedagogų kvalifikacijos tobulinimo sistema yra tobulintina ir pateiktos rekomendacijos jai gerinti.
Changes in science and technology, social transformations encourage change and raise new requirements for teacher career - to develop himself, reflect, analyze, develop existing competencies and acquire new ones. t.i. lifelong learning on purpose to adapt to constantly changing living conditions. The object of the research is the system of teacher qualification improvement in Klaipeda city. The purpose of the research is to analyze the system of qualification improvement of educational institutions in Klaipeda, identify areas of improvement for this process and to prepare recommendations for the improvement of this process. The study was conducted in general education schools in Klaipeda. 116 Klaipeda city teachers participated in the research. A questionnaire was prepared to get the data based on the analysis of scientific literature. The results of the research allowed to identify the main problems of the Klaipeda City Municipality teacher qualification improvement system, t.i. unclearly regulated qualification improvement system, ineffective planning of funds for qualification development and educators choose ineffective short-term qualification improvement events to improve their competences. During the research it was found that Klaipeda city teacher qualification improvement system has to be improved and recommendations have been made for improvement.