Nekilnojamojo turto įmonių konkurencingumo vertinimas
Montvilas, Rokas |
Kiekviena nekilnojamojo turto rinkoje veikianti agentūra siekia pirmauti labai konkurencingoje, dinamiškoje rinkoje bei gauti kuo įmanoma didesnį pelną. Šių tikslų įgyvendinimui organizacijos naudoja tam tikras priemones, kurių dėka yra pasiekiamas pageidaujamas rezultatas, o taip yra didinamas ir konkurencingumas. Konkurencingumas padeda organizacijoms išlaikyti padėtį rinkoje, ją didinti ir išsiskirti iš konkurentų. Magistro baigiamojo darbo probleminis klausimas – kaip didinti nekilnojamojo turto įmonių konkurencingumą? Magistro baigiamojo darbo tikslas – teoriškai ir praktiškai išanalizavus nekilnojamojo turto įmonių konkurencingumą, pateikti rekomendacijas, kaip įmonės gali padidinti konkurencingumą ir pagerinti padėtį rinkoje yra pasiektas. Baigiamąjį darbą sudaro trys pagrindinės dalys. Pirmojoje darbo dalyje analizuojami teoriniai konkurencingumo aspektai – konkurencingumo sąvoka bei jį lemiantys veiksniai, organizacijų išorinė bei vidinė verslo aplinka, analizuojama ir pati nekilnojamojo turto rinka, sukurtas ir pateiktas nekilnojamojo turto agentūrų konkurencingumo vertinimo modelis. Antroje darbo dalyje pateikiama tyrimo metodika. Kokybiniam tyrimui atlikti pasirinktos trys nekilnojamojo turto agentūros, veikiančios pajūrio regione. Papildomai atlikta dokumentų analizė. Atliktas ir kiekybinis tyrimas, kurio metu buvo apklausti buvę ar potencialūs nekilnojamojo turto klientai. Trečiojoje baigiamojo darbo dalyje analizuojami atliktos anketinės apklausos, interviu tyrimo ir atliktos dokumentų analizės rezultatai. Atliekamo tyrimo metu paaiškėja, kad kiekviena tiriama organizacija naudoja skirtingas priemones, kurios didina jų konkurencingumą. Apdorojus surinktus duomenis, atlikta PESTEL ir SSGG analizės, kurios labiau padeda vertinti tiriamų nekilnojamojo turto įmonių konkurencingumą. Remiantis tyrimo ir analizių rezultatais, įmonėms pateikti siūlymai, kaip galima didinti dabartinį organizacijos konkurencingumą bei rinkoje veikti sėkmingiau.
Every real estate agency acting in the real estate market aims to be at the forefront of a highly competitive, dynamic market and to maximise its profits. In order to achieve these objectives, organisations use a number of tools to achieve the desired result and thereby the competitiveness is increased. Competitiveness helps organisations to maintain and increase their market position and to differentiate themselves from their competitors. The problem issue of the Master thesis is how to increase the competitiveness of real estate companies? The aim of the Master thesis is to provide theoretical and practical analysis of the competitiveness of real estate companies and to provide recommendations on how companies can improve their competitiveness and market position. The thesis consists of three main parts. The first part of the thesis analyses the theoretical aspects of competitiveness - the concept of competitiveness and its determinants, the external and internal business environment of organisations, the analysis of the real estate market itself, and the development and presentation of a model for evaluating the competitiveness of real estate agencies. The second part of the paper presents the methodology of the . Three real estate agencies acting in the seaside region were selected for the qualitative research. In addition, a document analysis was conducted. A quantitative research was also carried out, in which former or potential real estate customers were interviewed. The third part of the thesis analyses the results of the questionnaire survey, the interview research and the document analysis. The research shows that each of the organisations studied uses different tools to increase their competitiveness. After processing the collected data, PESTEL and SWOT analyses have been carried out, which are more helpful in evaluating the competitiveness of the real estate companies under research. Based on the results of the research and the analyses, the companies are given suggestions on how to improve their current competitiveness and perform better in the market.