Personalo kompetencijų tobulinimas privačiame sveikatos priežiūros sektoriuje
Baltuonienė, Auksė |
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Privačiame sveikatos priežiūros sektoriuje personalo kompetencija yra bene svarbiausias aspektas, leidžiantis organizacijai išlikti konkurencingai ir sėkmingai. Šioje srityje personalo atliekamo darbo kokybė priklauso nuo turimų kompetencijų bei pačios organizacijos politikos kaip kompetencijos yra ugdomos. Šiuolaikinėse organizacijose svarbiausi plėtros įrankiai yra žinios ir intelektualus kapitalas, todėl iškyla poreikis nuolat ugdyti personalą ir tobulinti kompetencijas. Didėjanti personalo kompetencijų ugdymo ir jo rezultatų panaudojimo svarba privačiose sveikatos priežiūros įstaigose lemia šio magistrinio darbo aktualumą. Personalo kompetencijų ugdymas ir vystymas plačiai aptariamas daugelio mokslininkų, tačiau praktinis personalo kompetencijų tobulinimo modelių taikymas privačiose sveikatos priežiūros organizacijose nėra plačiai ištirtas, todėl tai sąlygoja šio darbo naujumą. Darbo tikslas – nustatyti personalo kompetencijų tobulinimo galimybes, problemas bei požiūrių įtaką kompetencijos tobulinimui sveikatos priežiūros organizacijoje. Darbe analizuojama problema – ar privačioje sveikatos priežiūros organizacijoje yra taikomi sisteminiai kompetencijų tobulinimo modeliai, kokią įtaką daro tobulėjimui personalo ir vadovų požiūris į personalo ugdymą individualiame bei organizaciniame lygmenyse. Tikslui pasiekti buvo įvykdyti šie uždaviniai: 1) apžvelgtos mokslinės teorijos, nagrinėjančias kompetencijos sampratas bei pagrindiniai jos elementai, 2) išanalizuoti kompetencijų modelių tipai bei jų kūrimo, taikymo ir rezultatų įvertinimo aspektai personalo kompetencijos tobulinimui privačiuose sveikatos priežiūros sektoriuose, 3) sukurtas kompetencijų modelis, skirtas privataus sveikatos priežiūros sektoriaus personalo kompetencijų tobulinimui bei 4) nustatytos personalo kompetencijų tobulinimo sistemos tirtoje įstaigoje galimybės, problemas bei požiūrių įtaka kompetencijos tobulinimui sveikatos priežiūros organizacijoje. Darbe naudoti metodai: mokslinė teorinė literatūra, mokslinių straipsnių analizė, sveikatos priežiūros organizacijos anketinė apklausa, statistinis tyrimo duomenų apdorojimas ir analizė. Teorinėje darbo dalyje aptartas personalo kompetencijų ugdymo svarbumas ir reikšmė, vertinimas, apžvelgti kompetencijų modeliai ir požiūriai, jų kūrimo aspektai, atskleisti kompetencijų tobulinimo lygmenys. Atliekant tyrimą buvo siekiama patvirtinti arba paneigti hipotezę, kad kompetencijų modelis padeda įstaigai išaiškinti darbuotojų mokymų poreikio ypatybes, požiūrius, trūkumus, esančius organizacijoje, ir padeda sistemingai organizuoti personalo tobulėjimo procesus. Tyrimo hipotezė pasitvirtino iš dalies. Pagrindinė tyrimo išvada: tiriamoje įstaigoje yra skurtas modelis ir jis naudojamas sistemingai, tačiau turi trūkumų, kurie trukdo veiksmingai ugdyti dirbančius darbuotojus, todėl patartina imtis veiksmų ir modelį tobulinti.
In the private healthcare sector, staff competence, probably, is the most important aspect, that allows an organization to remain competitiveness and success. The quality of the work performed by the staff in this area, depends on the available competencies and the policy of the organization itself, how competencies are developed. In modern organizations, the most important development tools are knowledge and intellectual capital, so there is a need for continuous staff development and improvement of competencies. The growing importance of the development of staff competencies and the use of its results in private health care institutions, determines the relevance of this master's thesis. The development of staff competencies is widely discussed by many scientists, but the practical application of staff competency development models in private health care organizations has not been extensively studied, and this determines the novelty of this work. The aim of the work is to determine the opportunities, problems and attitudes of staff competence development to improve competence in the health care organization. The problem analyzed in the thesis is whether systematic competence development models are applied in a private health care organization, what is the influence of staff and manager‘s attitude to staff development at the individual and organizational levels. In order to achieve the goal, the following tasks were performed: 1) to review scientific theories examining the concepts of competence and its main elements, 2) to analyze the types of competence models and aspects of their development, application and evaluation of results to improve staff competence in private health care sectors, 3) to develop competence model, intended for the improvement of the competencies of the personnel of the private health care sector and 4) to determine the possibilities, problems and the influence of the attitudes of the system of the development of the competence of the personnel in the health care organization. Methods used in the work: scientific theoretical literature, analysis of scientific articles, health care organization questionnaire survey, statistical data processing and analysis. The theoretical part of the work discusses the importance and significance of staff competence development, evaluation, reviews competence models and approaches, aspects of their development, reveals the levels of competence development. The research seeks to confirm or refute the hypothesis that the competency model helps the institution to clarify the characteristics of staff training needs, attitudes, shortcomings in the organization and helps to systematically organize staff development processes. The hypothesis of the study was partially confirmed. The main conclusion of the study: the research institution has a poor model and it is used systematically, but it has shortcomings that hinder the effective training of working employees, therefore it is advisable to take action and improve the model.