Options
Savanorių atrankos socialinei pedagoginei veiklai su socialines rizikas išgyvenančių šeimų vaikais tobulinimas
Zamrykit, Aleksandra |
Vaikai, užaugę socialinę riziką patiriančiose šeimose, dėl tinkamo pavyzdžio stokos, susiduria su mažesnėmis galimybėmis integruotis į visuomenę. Siekiant padėti vaikui stiprinti socialines ir emocines kompetencijas, jam turi būti suteikta socialinė pedagoginė pagalba, kuri yra teikiama švietimo įstaigose, vaikų globos įstaigose, nevyriausybinėse organizacijose ir t.t. Savanoriai yra itin svarbus nevyriausybinių organizacijų resursas. Pagrindinė savanorio užduotis – užmegzti su vaiku artimus ir pasitikėjimu grįstus santykius. Tokio bendravimo dėka savanoris tampa vaiko emocinės paramos šaltiniu bei sektinu pavyzdžiu, o tai stiprina vaiko pasitikėjimą savimi, bei daro įtaką agresyvaus elgesio mažėjimui savęs ir kitų atžvilgiu. Tačiau ne kiekvienas savanoris yra tinkamas konkrečiai veiklai, todėl būtina organizuoti kokybišką kandidatų į savanorius atranką. Atranka - tai kandidato pripažinimas esant tinkamiausiu konkrečiai veiklai atlikti ir apima potencialių savanorių vertinimą pagal tam tikrus kriterijus. Tačiau savanorių socialinei pedagoginei veiklai su rizikas išgyvenančių šeimų vaikais atranka vis dar yra nepakankamai ištirta.
Children from families experiencing social risks face fewer opportunities to integrate into society due to a lack of good role models. In order to help a child to strengthen his/her social and emotional competences, he/she needs to be provided with socio-educational support, which can be found in educational establishments, orphanages, non-governmental organisations, and so on. Volunteers constitute a very important resource for NGOs. The main task of a volunteer is to build a close and trustful relationship with a child. Through this interaction, the volunteer becomes a source of emotional support and a role model for a child, which builds the child’s selfconfidence and reduces aggressive behaviour towards him/herself and others. However, not every volunteer is suitable for a specific activity, so it is essential to organise a good screening of volunteer candidates. Screening is the process of identifying a candidate as the most suitable for a specific activity and involves assessing potential volunteers according to a specific set of criteria. However, the volunteer screening for social pedagogical activities with children from families experiencing risk is still insufficiently researched.