Options
Socialinio pedagogo bendradarbiavimo su kitais pedagogais galimybės ugdant 11-14 metų amžiaus deviantinio elgesio paauglius
Tautkienė, Elena |
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Paauglystė yra sudėtingas ir kupinas maištavimo brendimo laikotarpis, o pozityvi ugdytinių raida turi įtakos sėkmingam asmenybės tapsmui vėlesniuose raidos etapuose. Socialiniai pedagogai ir kiti pedagogai padeda paaugliui sprendžiant deviantinio elgesio problemas. Mokslininkai pedagogų bendradarbiavimo problemas analizuoja mažai, pasigendama tyrimų apie socialinių pedagogų ir kitų pedagogų bendradarbiavimą ugdant deviantinio elgesio paauglius. Šio darbo probleminis klausimas: kokios yra socialinio pedagogo bendradarbiavimo su kitais pedagogais galimybės ugdant 11-14 metų amžiaus deviantinio elgesio paauglius. Darbo objektas – socialinio pedagogo bendradarbiavimo su kitais pedagogais galimybės, ugdant deviantinio elgesio paauglius. Darbo tikslas – atskleisti socialinio pedagogo bendradarbiavimo su kitais pedagogais galimybes ugdant 11-14 metų amžiaus deviantinio elgesio paauglius. Atliktas teorinis ir du empiriniai tyrimai (kiekybinis - pedagogų apklausa, kokybinis – interviu su socialiniais pedagogais). Tyrimas atliktas 2019-2020 m. Panevėžio apskrityje, jame dalyvavo 126 respondentai ir 12 informantų. Socialinių pedagogų ir kitų pedagogų patirtis atskleidė, kad bendradarbiaujant lengviau spręsti deviantinio elgesio paauglių problemas. Socialinių pedagogų pasirengimą dirbti sąlygoja patirtis, bendradarbiavimas, geras tarpusavio supratimas, bendra ir pozityviai nuteikianti veikla. Mokyklų vadovai skatina šį bendradarbiavimą, tačiau kartais nesutampa socialinių pedagogų ir kitų pedagogų nuomonės, pažiūros, trūksta galimybių gilinti žinias dėl įtemptos veiklos, bendravimo įgūdžių stokos. Socialinių pedagogų etatų trūksta. Ne visiems socialiniams pedagogams pakanka pedagoginių poveikio priemonių, ne visiems darbą palengvina inovatyvios specialiosios pedagoginės priemonės.
Adolescences is a difficult period full of rebellious acts, while positive development in pupils has successful impact towards the development of their personalities in the later stages of growth. Social pedagogues and other pedagogues support teenager when solving deviant behavioural problems. The problems of collaboration between pedagogues are rarely analysed by scholars and there is a lack of research related to the collaboration of social pedagogues and other pedagogues when educating adolescence with deviant behaviour. The problem of this research paper is - what are the opportunities of collaboration between social pedagogue and other pedagogues when educating teenagers with deviant behavior between the ages 11 to 14. The objectives of the research paper is the opportunities of collaboration between social pedagogue and other pedagogues when educating teenagers with deviant behavior The aim of this research paper is to disclose the opportunities of collaboration between social pedagogue and other pedagogues when educating teenagers with deviant behaviour between the ages 11 to 14. During this research a theoretical and two empirical studies were carried out (a quantitative pedagogical survey and qualitative interviews with social pedagogues). This research was performed during the years 2019-2020 in the municipality of Panevezys with 126 respondents and 12 informants participating in it. The experiences of social pedagogues and other pedagogues have shown that it is easier to solve adolescence deviant behaviour problems in education when collaborating. What influences social pedagogue's ability to work is experience, collaboration, mutual understanding, and common activities which provides positive reaction. This collaboration is supported by schools headmasters, however, sometimes the opinions and views of the social pedagogues and other pedagogue's contradict and they experience inability to enhance one's knowledge due to stressful projects and lack ability to communicate with one another. There is a lack of social pedagogue staff. Not all social pedagogues have enough pedagogical impact measures, and not every social pedagogues' work is facilitated by innovative social pedagogy tools.