Options
Pedagogų ir vyresniųjų progimnazistų bei jaunesniųjų gimnazistų nuostatos į namų darbų atlikimą: sąsajos su jų pasitenkinimu mokykla ir akademiniais pasiekimais
Giedraitė, Eglė |
Bagdonas, Albinas | Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Šio tyrimo tikslas yra atskleisti pedagogų, vyresniųjų progimnazistų, jaunesniųjų gimnazistų nuostatų į namų darbų atlikimą, pasitenkinimo mokykla ir akademinių pasiekimų sąsajas. Tyrime dalyvavo 99 pedagogai ir 378 7 - tų - 10 - tų klasių mokiniai (200 merginų ir 178 vaikinai) iš N miesto dviejų progimnazijų ir dviejų gimnazijų. Pedagogų nuostatoms į namų darbų atlikimą nustatyti buvo naudojamas darbo autorės sukurtas klausimynas. Klausimynas sukurtas remiantis Vaikų nuostatų į namų darbų atlikimą klausimynu (Children's Attitude to Homework Questionnaire). Pedagogams buvo užduoti 9 klausimai. Mokinių nuostatoms į namų darbų atlikimą matuoti buvo naudotas Vaikų nuostatų į namų darbų atlikimą klausimynas (angl. Children's Attitude to Homework Questionnaire, Akioka & Gilmore, 2013), klausimynas papildytas darbo autorės. Pasitenkinimo mokykla įvertinimui naudota Pasitenkinimo mokykla subskalė (angl. School Satisfaction subscale, Huebner, 1994). Mokinių akademiniams pasiekimams įvertinti, mokiniams buvo užduoti 3 atviri klausimai, į kuriuos atsakant jie turėjo nurodyti lietuvių kalbos, matematikos ir bendrą pažymių vidurkį. Mokiniams buvo pateikti klausimai apie jų sociodemografinius duomenis. Mokiniai buvo prašomi užpildyti klausimyną, sudarytą iš 35 klausimų. Tyrimo rezultatai parodė, kad pedagogų ir mokinių nuostatos į namų darbų tikslus, privalumus ir vieną namų darbų trūkumą "Užima daug laiko" reikšmingai skiriasi. Nustatyti reikšmingi skirtumai tarp vyresniųjų progimnazistų ir jaunesniųjų gimnazistų, merginų ir vaikinų, nuostatų į namų darbų atlikimą. Tėvų kontrolę atlikti namų darbus dažniau patiria progimnazistai ir vaikinai, sunkumus atliekant namų darbus ir namų darbų privalumus dažniau įvardija gimnazistai ir vaikinai. Jaunesnieji gimnazistai yra labiau patenkinti mokykla nei vyresnieji progimnazistai. Merginos yra labiau patenkintos mokykla nei vaikinai. Jaunesniųjų gimnazistų akademiniai pasiekimai yra aukštesni už vyresniųjų progimnazistų akademinius pasiekimus. Merginų akademiniai pasiekimai yra aukštesni už vaikinų akademinius pasiekimus. Mokinių nuostatos į namų darbų atlikimą ir akademiniai pasiekimai, reikšmingai prognozavo mokinių pasitenkinimą mokykla.
The aim of this research is to reveal the attitudes of educators, senior students of progymnasiums and junior studentsof gymnasiums to homeworks and links with their school satisfaction and academic achievements. 99 educators and 378 students of 7 – 10 forms (200 girls and 178 boys) from two progymnasiums and two gymnasiums of town N took part in the research. The questionnaire, made by the author of this thesis, was used to establish the educators‘ attitudes to homeworks. The questionnaire was founded on basis of Children's Attitude to Homework Questionnaire. Educators were asked 9 questions. Students attitudes to homeworks were measured by using Children's Attitude to Homework Questionnaire (Akioka & Gilmore, 2013), which was enriched by the author of this thesis. To measure school satisfaction School Satisfaction subscale (Huebner, 1994) was used. 3 open questions were given to students to evaluate their academic achievements, in their answers they had to point out their Lithuanian, Mathematics and total average mark. Students were given questions about their sociodemographic facts. Students were asked to fullfil the questionnaire, made of 35 questions. The result of research showed that there are important differences among educators and students‘ attitudes to the aims and advantages of homeworks and one disadvantage „It takes much time“. Significant differences were established among the attitudes toward homeworks of senior progymnasium students and junior gymnasium students, girls and boys. Parental control in homeworks is more often experienced by senior progymnasium students and boys, senior progymnasium students and boys more often object to homeworks, junior gymnasium students and boys more often mention about difficulties and advantages of homeworks. Junior gymnasium students are more satisfied with school than senior progymnasium students. Girls are more satisfied with school than boys. Academic achievements of junior gymnasium students are higher than senior progymnasium students. Academic achievements of girls are higher than boys. Attitudes to homeworks and academic achievements significantly predicted students satisfaction with school. Keywords: Attitudes toward homework, satisfaction with school, academic achievements.