Options
Mokyklos vadovo lyderystė nuotolinio mokymo(si) organizavimo kontekste
Viršilaitė, Algimanta |
Želvys, Rimantas | Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Šiuolaikiniam mokyklos vadovui – lyderiui jau nebeužtenka vadovauti mokyklai ir jos darbuotojams. Didėjant informacinių technologijų naudojimo būtinybei atsiranda naujų iššukių ir mokyklos organizavimo ypatumų. Atlikti tyrimai rodo, kad mokyklos vadovas lyderis taip pat sistemingai ir nuosekliai organizuoją mokyklos veiklą nuotoliniu būdu kaip ir kontaktiniu, įprastu. Dėl šios priežasties lyderystė tampa bene viena iš svarbiausių mokyklos vadovo savybių rengiant bet kokio tipo įstaigos švietimo organizaciją. Baigiamąjame darbe buvo iškeltas tikslas – atskleisti mokyklos vadovo lyderystę nuotolinio mokymo(si) organizavimo kontekste. Tikslui pasiekti išanalizuota lyderystės teorinė samprata bei transakcinės, transformacinės ir pasidalytosios lyderystės teorijos ir jų taikymas mokyklos vadovo lyderio veikloje, kuris organizuoja nuotolinį mokymąsi. Taip pat išnagrinėta lyderystė ir jos reikšmė mokyklos vadovo darbe, mokytojų ir administracijos darbuotojų veikloje, išanalizuotas nuotolinio mokymo(si) organizavimas ir turinio realizavimas technologinėmis priemonėmis, atliktas mokyklos vadovo lyderystės nuotolinio ugdymo(si) organizavimo kontekste tyrimas ir pateikti rezultatai. Rašant baigiamąji darbą pasirinkti šie tyrimo metodai: mokslinės literatūros ir švietimo dokumentų analizė, siekiant išanalizuoti ir atskleisti lyderystės teorijų sampratas bei ištirti mokyklos vadovo lyderystės galimybes nuotolinio ugdumo(si) organizavime; kokybinio tyrimo interviu ir fokus grupių metodai kartu su tyrimo duomenų analize. Tyrime nuotolinio kokybinio tyrimo būdu iš viso dalyvavo 6 mokyklos vadovai iš Klaipėdos, Salantų, Plungės, Skuodo mokyklų. 8 dirbantys mokytojai bei 6 administracinį darbą dirbantys darbuotojai. Tyrimo rezultatų atlikta analizė leido atskleisti, kad mokyklos vadovai labiausiai naudoja transformacinę lyderystę, kiek mažiau – pasidalytąją lyderystę, o mažiausiai mokyklos vadovo lyderio organizuojančio nuotolinį mokyklos ugdymą(si) praktikoje reiškiasi transakcinė lyderystė; išanalizuota, kad lyderystė nuotoliniame mokyklos organizavime apima įtaką, iškylą grupės veikloje ir apima bendrų vizijų kūrimą.
It is no longer enough for a modern school leader to lead a school and its staff. As the need for the use of information technology increases, new challenges and peculiarities of school organization appear. Research shows that the school head leader also systematically and consistently organizes school activities remotely as contact, routine. For this reason, leadership becomes perhaps one of the most important qualities of a school leader in preparing an educational organization for any type of institution. The aim of the final master thesis was to reveal school headmaster’s leadership during organization of distance (online) learning. To achieve the goal the theoretical concept of leadership is analized. Also the theories of transactional, transformational and shared leadership and their application in the activities of a school headmaster who organizes distance learning. Leadership and its significance in the work of the school head, teachers and administrative staff were also examined. The organization of distance (online) learning and the realization of the content by technological means were analyzed, the research of the school headmaster‘s leadership in the context of the organization of distance (online) learning was performed and the results were presented. While writing the final thesis, the following research methods were chosen: analysis of scientific literature and educational documents in order to analyze and reveal the concepts of leadership theories and to investigate the school leader's leadership opportunities in the organization of distance education; qualitative research interview and focus group methods along with analysis of research data. A total of 6 school principants from Klaipėda, Salantai, Plungė and Skuodas schools participated in the research of remote qualitative research. 8 working teachers and 6 administrative staff were participated. The analysis of the research results revealed that school leaders use transformational leadership the most, shared leadership little bit less, and transactional leadership is the least used in the practice of the school headmaster. Results showed that leadership in remote school organization involves influence, appear in group activities, and have shared vision with other people.