Options
Socialinio pedagogo veikla įtraukiant į neformalųjį ugdymą mokinius iš socialiai pažeidžiamų šeimų
Pociuvienė, Santa |
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Kučinskienė, Edita | Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Lietuvos mokyklos privalo padėti atsiskleisti žmogaus vertybėms ir taip ugdyti , kad jomis mokinys grįstų savo socialines kompetencijas, augti kritiškai mąstanti ir savarankiška asmenybė. Tačiau ne visi vaikai turi priimtinas sąlygas, socializacijai iškyla daug problemų , kurias sprendžia ne vien mokytojai, bet ir socialiniai pedagogai. Viena iš socialinių pedagogų veiklų – įtraukti mokinius į neformalųjį ugdymą, per kurį būtų ugdomos vaikų socialinės kompetencijos. Problema - kokias galimybes turi socialinis pedagogas savo veikloje įtraukiant mokinius į neformalųjį ugdymą mokinius iš socialiai pažeidžiamų šeimų ? Tyrimo tikslas – atskleisti socialinio pedagogo veiklos galimybes įtraukiant į neformalųjį ugdymą mokinius iš socialiai pažeidžiamų šeimų. Tyrimo uždaviniai – 1. Išanalizuoti socialinio pedagogo veiklos galimybių, įtraukiant į neformalųjį ugdymą mokinius iš pažeidžiamos SEK aplinkos, teorinius pagrindus. 2. Ištirti socialinių pedagogų dirbančių X miesto progimnazijose ir X miesto rajono (kaimo) mokyklose, nuomonę apie jų veiklos galimybes įtraukiant į neformalųjį ugdymą mokinius iš pažeidžiamos SEK aplinkos. 3. Parengti rekomendacijas socialiniams pedagogams apie jų veiklos galimybes įtraukiant į neformalųjį ugdymą mokinius iš pažeidžiamos SEK aplinkos. Tyrimo metodika. Atliktas kokybinė Socialinių pedagogų veiklos planų turinio analizė ir struktūrizuotas interviu. Naudoti instrumentai: dokumentų analizė ir interviu. Taikyta aprašomoji – interpretacinė analizė. Imtį sudarė: 6 X miesto progimnazijų Socialiniai pedagogai struktūrizuotame interviu , analizuoti 6 X miesto progimnazijų Socialinių pedagogų veiklos turinio planai . Tyrimas atliktas laikantis etikos principų. Tyrimo rezultatai – nustatyta, kad rajono socialiniai pedagogai susiduria su mokinių pavėžėjimo problema po neformaliojo ugdymo veiklų, taip pat veiklų lankymo problema mieste, nes mokiniams nėra galimybių nuvažiuoti į jas. Taip pat trūkstant įvairių veiklų, patys organizuoja jas. Tyrimo išvados – Socialiniai pedagogai neturi aiškios strategijos kaip savo veiklos planuose įtraukti neformaliojo ugdymo veiklos organizavimą mokiniams iš socialiai pažeidžiamų šeimų. Kiekvienas individualiai, pagal mokykloje vykdomas veiklas prisideda prie jų organizavimo.
Lithuanian schools have to help revealing human values and developing them in a way the student could improve his or her own social competencies, and grow as a critical and independent personality. However, a part of children has no appropriate conditions, while socialization poses many problems that not only teachers but also social pedagogues have to resolve. One of the social pedagogue‘s activities is to involve students in non-formal education, during which children's social competencies would be developed. Problem - What opportunities does a social pedagogue have in his / her activities by involving students from socially vulnerable families in non-formal education? The aim of the research is to reveal the possibilities of the social pedagogues’ activities by involving students from socially vulnerable environment in non-formal education. The objectives of the research – 1. To analyze the theoretically based possibilities of a social pedagogue's activities involving students from vulnerable SEC environment in non-formal education. 2. To explore the opinion of social pedagogues working in X city progymnasium and X city district (rural) schools about the possibilities of their activities by involving students from vulnerable SEC environment in non-formal education. 3. To prepare recommendations for social pedagogues on the possibilities of their activities by involving students from vulnerable SEC environment in non-formal education. Methodology of the research. A qualitative content analysis of social pedagogues’ activities plans was performed and a structured interview was conducted. The used tools: documents analysis and interviews. Descriptive - interpretive analysis was applied. The sample consisted of: social workers structured interview of 6 X city progymnasiums and 4 X city school, the content plans of social pedagogues of 6 X city progymnasiums and 4 Xcity school were analyzed. The research was conducted according to ethical principles. The results of the research - it was established that the social pedagogues working in the district face the problem of students' transportation after non-formal education activities, also the problem of attending activities in the city, because students do not have the transport opportunity. Moreover, if there is a lack of various activities, students tend to organize them by themselves. The conclusions of the research - social pedagogues do not have a clear strategy on how to include the organization of non-formal education activities for students from socially vulnerable families in their activity plans. They usually contribute to the activities organized by education institution.