Options
Naujų darbuotojų adaptacijos įtaka darbuotojų išlaikymui ir produktyvumui
Kiuraitė, Monika |
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Pasaulyje vis dažniau ieškoma atsakymo į klausimus, kas gali paskatinti sveikatos priežiūros darbuotojus likti įstaigose, ir, kokiomis vadybinėmis priemonėmis galima sumažinti jų kaitą. Pastebėta, kad pradedantys darbinę karjerą asmenys stokoja grįžtamojo ryšio, todėl nežino, ar jų adaptacija yra sėkminga ar ne. Sveikatos priežiūros įstaigose turėtų būti išplėtota naujų darbuotojų adaptacija, tačiau tyrimų, nagrinėjančių pradedančių darbo karjerą asmenų pritapimą sveikatos priežiūros įstaigose, neaptikta. Lieka neatsakyta, kokie veiksniai iš tiesų sąlygoja sėkmingą ir efektyvią naujų darbuotojų adaptaciją, koks yra darbuotojo išlaikymas ir produktyvumas adaptaciniu periodu, kas galėtų šį procesą palengvinti. Tyrimo tikslas - įvertinti naujų darbuotojų adaptacijos įtaką jų išlaikymui ir produktyvumui ir pateikti pasiūlymus naujų darbuotojų adaptacijos tobulinimui. Taikyti tyrimo metodai. Mokslo informacijos šaltinio analizė taikant abstrakcijos, apibendrinimo ir analizės metodus; kiekybinis tyrimas: anoniminė pusiau uždara internetinė apklausa ir duomenų statistinė analizė, lyginamoji analizė, interpretacija, apibendrinimas. Tyrimo rezultatai ir išvados. Naujų darbuotojų adaptacijos įtaka svarbi darbuotojų išlaikymui ir produktyvumui. Adaptacijos procesas sumažina pradedančių dirbti darbuotojų nerimą, neužtikrintumą ir padeda „įsilieti” į naują darbo aplinką, užmegzti tvirtus ryšius su bendradarbiais ir susirinkti žinių apie įstaigą, kad naujasis darbuotojas būtų efektyvus darbuotojas. Sėkmingos adaptacijos rezultatai yra naujo darbuotojo produktyvumas ir išlaikymas, nesėkmingos – darbuotojų kaita. Pagrindiniai veiksniai, kurie atsiranda po sėkmingos darbuotojo adaptacijos, tai jų produktyvumas ir išlaikymas. Darbuotojų išlaikymas yra vienas iš organizacijos tikslų, kuris keliamas tam, kad darbovietėje būtų išlaikyti talentingi darbuotojai, užtikrinta gera darbo aplinka, gautas grįžtamasis ryšys tiek iš kolegų, tiek iš vadovo, mokamas konkurencingas atlyginimas. Taip pat tyrimu nustatyta, kad polinkis pasilikti darbovietėje statistiškai reikšmingai susijęs su visais adaptacijos veiksniais – informavimo ir pasitikimo veiksniais, vedlio (mentoriaus) buvimu bei santykiais su bendradarbiais.
The world is increasingly looking for answers to questions about what can encourage healthcare workers to stay in institutions and what management measures can be taken to reduce their change. It has been observed that beginners lack career feedback, so they do not know whether their adaptation is successful or not. Adaptation of new employees should be developed in health care institutions, but no research has been found on the adaptation of people starting a career in health care institutions. It remains unanswered what factors actually determine the successful and efficient adaptation of new employees, what is the retention and productivity of the employee during the adaptation period, which could facilitate this process. The aim of the study: evaluate the impact of the adaptation of new employees on their retention and productivity and to make suggestions for the improvement of the adaptation of new employees. Research methodology: Applied research methods: analysis of the source of scientific information using the methods of abstraction, generalization and analysis; quantitative research: anonymous equilibrium online survey and statistical analysis of data, comparative analysis, interpretation. Results and conclusions of the study: The impact of new employee adaptation is critical to employee retention and productivity. The adaptation process reduces the anxiety and insecurity of new employees and helps them to "integrate" into the new work environment, establish strong relationships with colleagues and gather knowledge about the company so that the new employee is an effective employee. The results of successful adaptation are the productivity and retention of the newcomer, and the results of unsuccessful adaptation are employee turnover. The key factors that emerge after successful employee adaptation are their productivity and retention. The adaptation process promotes not only the productivity of the new employee, but also retention. The study also found that the tendency to stay in the workplace is statistically significantly related to all adaptation factors - information and trust factors, the presence of a mentor and relationships with co-workers.