Options
Socialinė-pedagoginė pagalba vaikams, patyrusiems tėvų skyrybas pradinėse klasėse
Galdikaitė, Greta |
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Kučinskienė, Edita | Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Lietuvoje vaikams dažnai tenka patirti tėvų skyrybas, tai vaikams sukelia neigiamus išgyvenimus ir atitinkamas pasekmes. Siekiant vaikui suteikti tinkamą pagalbą ir padėti kuo lengviau išgyventi tėvų skyrybas, yra itin aktualu tirti socialinę-pedagoginę pagalba vaikams, patyrusiems tėvų skyrybas pradinėse klasėse. Mokslinės literatūros ir dokumentų analizė atskleidė, jog socialinė-pedagoginė pagalba vaikams, patyrusiems tėvų skyrybas, padeda įveikti sunkumus, vidinius išgyvenimus, nustato psichologines problemas, kuria palankias sąlygas ugdymosi procese. Tai pedagogiškai kryptinga, kompleksinė pagalba vaikui. Socialinės-pedagoginės pagalbos teikimas dažniausiai prasideda individualia pagalba vaikui, siekiant pažinti vaiką ir jo artimą aplinką. Pagalbos teikimo metu yra bendradarbiaujama su vaiko tėvais ir kitais specialistais. Vaikui, patyrusiam tėvų skyrybas pradinėse klasėse aktualiausia yra socialinio pedagogo ir psichologo pagalba, kadangi vaikai pradinėse klasėse jautriai išgyvena tėvų skyrybas, dėl tokios patirties iškyla socialinių, pedagoginių, psichologinių problemų. Svarbu vaikams po tėvų skyrybų laiku suteikti reikalingą socialinę-pedagoginę pagalbą ir spręsti iškilusius sunkumus. Ištyrus ir apibendrinus socialinių pedagogų nuomones apie socialinės-pedagoginės pagalbos teikimo galimybes vaikams, patyrusiems tėvų skyrybas pradinėse klasėse, galima išskirti šias galimybes: individualus vaikų konsultavimas, būreliai, organizuojami grupiniai užsiėmimai, vaikų stebėjimas, žaidimai, bendradarbiavimas su kitais specialistais, psichologo konsultacijos, saugios aplinkos sukūrimas. Ištyrus ir apibendrinus psichologų nuomones apie socialinės-pedagoginės pagalbos teikimo galimybes vaikams, patyrusiems tėvų skyrybas pradinėse klasėse, galima išskirti šias galimybes: psichologinis konsultavimas mokykloje, psichologinis konsultavimas pedagoginėje psichologinėje tarnyboje, bendradarbiavimas su kitais specialistais, kitomis įstaigomis, tėvų įtraukimas į pagalbos procesą, socialinio pedagogo pagalba.
In Lithuania children often have to face parental divorce, this causes negative experiences and corresponding consequences. In order to give the proper assistance to a child and to help him survive a parental divorce as easily as possible, it is essential to study social – pedagogical assistance to children, who have experienced the parental divorce in the primary school. Analysis of scientific literature and documents revealed that social – pedagogical assistance to children, who have experienced parental divorce, help to endure the difficulties, inner experiences, determine psychological problems, create favorable conditions in the educational process. This is the pedagogically oriented help and assistance for a child. Social – pedagogical assistance usually starts with an individual help to a child, in order to know the child and his/her close environment. While giving assistance, cooperation with parents happens, as well as with other specialists. For a child, who has suffered parental divorce during primary education, most valuable help is from social pedagogue and psychologist, because parental divorce in primary school is really hard on children; because of such experience social, pedagogical and psychological problems rise. It is important for children, who suffer from parental divorce, to give the needed social – pedagogical help on time and to solve the encountered difficulties. After investigating and summarizing opinions of social pedagogues about giving the opportunities of social – pedagogical assistance to children, who have suffered parental divorce in primary classes, such opportunities can be distinguished: individual consultation for children, extra curriculum activities, organized group activities, children supervision, games, cooperation with other specialists, consultation of psychologist, creating the safe environment. After investigating and summarizing opinions of psychologists about giving the opportunities of social – pedagogical assistance to children, who have experienced parental divorce in primary school, such opportunities can be distinguished: psychological consulting in school, psychological consulting in pedagogical psychological service, cooperation with specialists, other institutions, inclusion of parents into the process of assistance, help of social pedagogues.