Options
Turistinės vietovės pozicionavimas: Rokiškio rajono atvejis
Švagždienė, Biruta | Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Regioninei turizmo vystymo ir skatinimo politikai, veiksmų vietiniu lygmeniu iniciavimui skirta daug dėmesio įvairiuose Lietuvos Respublikoje veikiančiuose dokumentuose, tačiau kiek realiai taikomi dokumentai, kaip vietos savivalda mato turizmą pelninga ūkio šaka apžvalgų ir tyrimų nedaug. Kaip regioninė turizmo skatinimo politika taikoma periferiniuose Lietuvos rajonuose pvz. Rokiškyje. Tyrimo tikslas – ištirti Rokiškio kaip turistinės vietovės pozicionavimo ypatumus, atskleidžiant vietovės žinomumą skatinančius veiksnius ir identifikuojamus trukdžius. Tyrimo metodika – Atliktas kombinuotas tyrimas, jungiant kokybinius tyrimus metodus. Naudoti instrumentai: kontent analizė ir interviu. Taikytas duomenų transkribavimas ir turinio analizės metodai. Imtį sudarė: 10 oficialiai pateikiamų dokumentų kontent tyrime, 8 atrinkti ekspertai kokybiniame tyrime. Tyrimas atliktas, laikantis etikos principų. Tyrimo rezultatai – nustatyta, kad regioninė turizmo vystymo ir skatinimo politika menkai atsispindi Rokiškio r. oficialiai pateikiamuose strateginiuose dokumentuose, išskyrus 2012 m. patvirtiną Rokiškio r. viešosios turizmo infrastruktūros ir paslaugų plėtros sektorinę studiją. Nustatyta, kad turizmo veikla dokumentuose siejama su krašto muziejumi, kultūros paveldu, tradiciniais amatais, aktyviu laisvalaikiu, gamtiniais ištekliais. Ekspertų interviu metu identifikuoti turistinės vietovės vystymosi trukdžiai – bendradarbiavimo stoka, aiškaus lyderio turizmo vystymo srityje nebuvimas, strateginių dokumentų ir susitarimų trūkumas bei skatinantys veiksniai – gausus kultūros paveldas, gili ir ištyrinėta vietos istorija, aktyvios bendruomenės. Išvada – vieningo požiūrio, koordinuotų veiksmų, aiškios ir aktualios turizmo rinkodaros strategijos trūkumas vystant turizmo sritį Rokiškio rajone.
Much attention has been paid to the regional tourism development and promotion policy and the initiation of actions at the local level in various documents in the Republic of Lithuania, but there are few reviews and studies of how really are used documents and how the local government sees tourism as a profitable industry. How is the regional tourism promotion policy applied in the peripheral districts of Lithuania e.g. in Rokiškis. The aim of the research is to investigate the peculiarities of positioning Rokiškis as a tourist area, revealing the factors promoting the awareness of the area and identifiable obstacles. The methodology of research. There was performed a combined research, combining qualitative research methods. Tools used: content analysis and interviews. There were applied data transcription and content analysis methods. The sample consisted of: 10 officially submitted documents in a content study, 8 selected experts in a qualitative study. The research was conducted in accordance with ethical principles. The results of the research. It was established that the regional tourism development and promotion policy is poorly reflected in Rokiškis district officially presented strategy papers, except for 2012 approved by Rokiškis district a sectoral study on the development of public tourism infrastructure and services. It has been established that tourism activities are documented in connection with the regional museum, cultural heritage, traditional crafts, active leisure and natural resources. There were identified barriers to the development of the tourist area during the expert interviews - lack of cooperation, lack of a clear leader in tourism development, lack of strategic documents and agreements and motivating factors - rich cultural heritage, deep and explored local history, active communities. The conclusion is the lack of a unified approach, coordinated actions, clear and relevant tourism marketing strategy in the development of tourism in Rokiškis district.