KU mokslinių tyrimų laivo „Mintis“ korpusų pailginimo įtakos eigumo charakteristikoms tyrimas
Žurna, Paulius |
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Šio baigiamojo darbo tikslas pailginti tyrimų laivą ir įvertinti skirtingų pailginimo variantų įtaką eigumui. Išanalizuojama ir pritaikoma informacija matematiniam eksperimentui. Įvertinus matematinio eksperimento rezultatus, naudojant Alferiev metodą gaunami rezultatai, kurie gerai dera su realaus laivo eksploatacinėmis charakteristikomis. Pagal tą pačią metodiką atliekami pailgintų laivo korpusų skaičiavimai, kurių rezultatai rodo vandens pasipriešinimo mažejimą, tačiau atliekant skaičiavimus susiduriama su Alferievo metematinio metodo apribojimais. Papildomai nuspręsta sudaryti eksperimentą FLOW-3D SSD programa siekiant nustatyti korpuso hidrodinamines savybes ir jo įtaką laivą aptekančiam vandens srautui. Tyrime orientuotasi į skirtingų laivo ilginimų variantų pasipriešinimą ir eigumo savybes. Pateiktos išvados apie laivo ilginimų pasipriešinimą.
Purpose of this thesis is to lengthen the hull of research vessel and assess the effect of propulsive qualities to the vessel. Gathered information is analyzed and applied to a mathematical experiment. After evaluating the results of the mathematical experiment, using the Alferiev method, results indicate that the performance characteristics fit well to a real ship charasteristics. According to the same methodology, calculations of extended hulls are performed, the results show a decrease in water resistance, but the calculations of Alferiev mathematical method face the limitations. Therefore, it was decided to conduct an experiment with the FLOW-3D CFD program to determine the hydrodynamic properties of the hull and its influence on the water flow around the vessel. The study focused on the resistance and propulsion properties of different ship extensions. Conclusions on the resistance of ship extensions are presented.