Viešbučių verslo iššūkiai ir plėtros galimybės krizinių situacijų kontekste
Stončiuvienė, Erika |
Magistro baigiamajame darbe analizuojami iššūkiai ir plėtros galimybės, su kuriais
susiduria viešbučių verslas bei lėtas jo atsigavimas, susijęs su pokyčiais turizmo verslo rinkoje,
sąlygotais pasaulinių krizinių situacijų - t. y. aktualiausi ir naujausi įvykiai bei veiksniai Europoje
(karas Ukrainoje) ir pasaulyje (sparčiai auganti infliacija, energetinė krizė, geopolitinė įtampa), kurie
taip pat daro įtaką turizmo sektoriui.
Tyrimo tikslas – ištirti viešbučių verslo iššūkius bei plėtrą krizinių situacijų kontekste
ir tyrimo rezultatų pagrindu suformuoti viešbučių verslo plėtros galimybių krizinėse situacijose
hipotetinį modelį.
Tyrimo metodika – atliktas empirinis tyrimas. Naudoti instrumentai: pusiau
struktūruotas interviu. Imtį sudarė: 7 atrinkti ekspertai kokybiniame tyrime. Tyrimas atliktas, laikantis
etikos principų.
Tyrimo rezultatai – remiantis išanalizuotais tyrimo, mokslinės literatūros bei
dokumentų duomenimis, įmanoma konstruoti hipotetinį viešbučių verslo plėtros galimybių krizinių
situacijų kontekste modelį, kuriuo galima remtis stiprinant viešbučių verslo paslaugų valdymą
krizinių situacijų kontekste.
Išvada – iškelti probleminiai klausimai apie išskiriamus iššūkius, su kuriais susiduria
viešbučių verslas krizinėse situacijose, identifikuojami viešbučių verslo plėtros galimybės bei
sėkmingas plėtojimas krizinių situacijų metu teoriniame ir praktiniame diskurse.
Darbe pateikti: 112 literatūros šaltinių, 11 lentelių, 6 paveikslai, 1 priedas.
The Master’s thesis analyses the challenges and development opportunities facing the
hotel business and its slow recovery related to changes in the tourism business market caused by
global crisis situations, i.e. the most relevant and recent events and factors in Europe (the war in
Ukraine) and in the world (the rapidly rising inflation rate, the energy crisis, and the geopolitical
tensions), which are also having an impact on the tourism sector.
The aim of the study is to investigate the challenges and development of hotel business
in the context of crisis situations and based on the results of the study to form a hypothetical model
of hotel business development opportunities in crisis situations.
The methodology of the study is an empirical study. Instruments used: semi-structured
interviews. The sample consisted of 7 selected experts in a qualitative study. The study was carried
out in accordance with ethical principles.
Results of the study – based on the analyzed data from the research, academic literature
and documents, it is possible to construct a hypothetical model of hotel business development
opportunities in the context of crisis situations, which can be used to strengthen the management of
hotel business services in the context of crisis situations.
Conclusion – it raises problematic questions about the distinctive challenges faced by
the hotel business in crisis situations, identifies opportunities for the development of the hotel
business and its successful development in crisis situations in the theoretical and practical discourse.
The work contains: 112 references, 11 tables, 6 figures, 1 annex.