Mokytojų reakcijos į patyčias mokykloje: sąsajos su jų nuostatomis patyčių atžvilgiu ir klasės valdymo saviveiksmingumu
Čiunkaitė, Giedrė |
Bagdonas, Albinas | |
Šiame darbe buvo siekiama atskleisti mokytojų reakcijų į patyčias sąsajas su mokytojų nuostatomis ir saviveiksmingumu. Tyrimo imtis: 202 tiriamieji. Įvertinimui naudojami Patyčių prevencijos klausimynas, Nuostatų į patyčias klausimynas, Klasės valdymo saviveiksmingumo klausimynas ir demografiniai klausimai. Tyrimo metu buvo patvirtinta, kad mokytojų reakcijos į patyčias reikšmingai skiriasi pagal amžių, bei darbo stažą. Tačiau palyginus mokytojų reakcijas pagal lytį reikšmingų skirtumų nenustatyta. Įvertinus mokytojų nuostatas patyčių atžvilgiu, reikšmingi skirtumai nustatyti tarp mokytojų amžiaus ir darbo stažo, bei tarp išsilavinimo. Darbe buvo atskleistos mokytojų reakcijų į patyčias ir mokytojų nuostatų patyčių atžvilgiu sąsajos. Galima teigti, kad mokytojų reakcijos į patyčias statistiškai reikšmingai susiję su klasės valdymo saviveiksmingumu. Apibendrinant galima teigti, kad patyčių ignoravimą reikšmingai prognozuoja mokytojų patyčių situacijos vertinimo nuostata.
The aim of this work was to reveal the links between teachers 'reactions to bullying and teachers' attitudes and self - efficacy. Study sample: 202 subjects. The Handling Bullying Questionnaire, the Bullying Attitude Questionnaire, Efficacy in Classroom Management, and demographic questions are used for evaluation. The study confirmed that teachers' reactions to bullying differ significantly by age and length of service. However, a comparison of teachers' responses by gender did not show significant differences. Assessing teachers 'attitudes towards bullying, significant differences were found between teachers' age and length of service, and between education. The study revealed the links between teachers 'reactions to bullying and teachers' attitudes towards bullying. It can be argued that teachers ’responses to bullying are statistically significantly related to the efficacy in classroom management. In summary, ignoring bullying is significantly predicted by teachers ’attitude to take bullying seriously.