Lietuvos, Latvijos ir Danijos savivaldybių bendradarbiavimas organizuojant viešųjų paslaugų teikimą
Dagytė-Jucienė, Oksana |
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman |
XX amžiaus pabaigoje Europoje prasidėjusių ir iki šiol masiškai įgyvendinamų teritorinių reformų tikslas – pertvarkyti tradicinę, biurokratija ir centralizuotu valdymu pasižyminčią viešojo valdymo sistemą. Didžioji dalis viešųjų reikalų vis labiau decentralizuojama perduodant juos žemiausiąjam valdymo lygiui – savivaldybėms. Šios institucijos yra arčiausiai piliečių, todėl svarbiausia joms tenkanti užduotis – organizuoti viešųjų paslaugų teikimą taip, kad būtų patenkinti nuolat didėjantys visuomenės poreikiai. Savivaldybių skirtumai ne tik tarp šalių, bet ir kiekvienos šalies viduje yra akivazdūs, tačiau joms pavestos užduotys ir atsakomybės už jų įgyvendinimą dažniausiai yra vienodos. Savivaldybių heterogeniškumas ir dinamiški aplinkos pokyčiai, dažnai savivaldybei sukuria nepalankias sąlygas, dėl kurių viešųjų paslaugų teikimas darosi vis sunkiau įgyvendinamas. Europos šalyse jau kurį laiką taikoma lanksti savivaldybių bendradarbiavimo strategija, kur naudojantis įvairiais partnerystės modeliais siekiama sukurti masto ekonomijos efektą, pagerinti viešųjų paslaugų teikimą ir sustiprinti piliečių dalyvavimą viešajame sektoriuje priimant sprendimus.
The aim of the territorial reforms that started in Europe at the end of the 20th century and is still being implemented massively is to reorganize the system of traditional, bureaucratic and centralized management. These institutions are the closest to the citizen, and their main task is to organize the provision of public services meeting the ever-increasing needs of society. Municipal disparities not only between countries but also within each country, are tedious, but the tasks assigned to them and their responsibility for their implementation are usually the same. Municipal heterogeneity and dynamic environmental change often create disadvantages for the municipality that make the delivery of public services increasingly difficult. European countries have for some time been subject to a flexible strategy for municipal cooperation, where different partnership models aim to create economies of scale, improve the delivery of public services and strengthen citizens' participation in decision-making in the public sector.