Options
The use of deixis in advertising discourse related to automobiles
Dumašius, Jonas |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Ernst, Walter Axel | Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman |
Relevance. Differentlinguists have been studying the field of deixis, emphasising its importance and the need of further investigations. Despite the numerous studies done on the deixis, none of the studines found analysed the deixis in the advertisement of automobiles. The use of deixis in this field is abundant. The main purpose set in the thesis is to of this study is to investigate the usage of deixis in the advertisements related to automobiles. The methods applied in this research include qualitative and quantitative ones: descriptive-analytical and statistical. Results and Conclusions The definitions the studies related to the use of deixis - pragmatics, discourse and context –vary. However, most linguists agree that they are closely related to the studies how the message is communicated by the sender and perceived by the listener. The main aim of deixis is to point at the variables while its meaning is depends the context. 148 cases of usage of deixis were found in the printed advertisements online, which included advertisements of different car manufacturers and periods of time.The most common deixis found in the analysis is temporal deixis – 37%. It is followed by the personal deixis – 33% of the cases. The personal dexis is followed by discourse deixis – 26% of the cases. Spatial and social deixis were significantly less frequent than the other types of deixis.
Raktiniai žodžiai: deiksė, reklamos diskursas, asmens deiksė, laiko deiksė, erdvės deiksė, socialinė deiksė, diskurso deiksė, automobiliai Aktualumas. Įvairūs kalbininkai tiria deiksės sritį, pabrėždami jos svarbą ir tolesnių tyrimų poreikį. Nepaisant daugybės deiksės tyrimų, nė vienas iš rastų tyrimų neanalizavo deiksės automobilių reklamose. Deiksės naudojimas šioje srityje yra dažnas. Pagrindinis šio darbo tikslas – ištirti deiksės vartojimą su automobiliais susijusiose reklamose. Šiame tyrime taikomi kokybinis ir kiekybinis metodai: aprašomasis-analitinis ir statistinis. Rezultatai ir išvados Su deiksės vartojimu susijusių mokslinių sričių – pragmatikos, diskurso ir konteksto – apibrėžimai skiriasi. Tačiau dauguma kalbininkų sutinka, kad jie yra glaudžiai susiję su tyrimais, kaip tam tikrą žinutę perduoda siuntėjas ir suvokia klausytojas. Pagrindinis deiksės vartojimo tikslas yra nurodyti kintamuosius, o jos reikšmė priklauso nuo konteksto. Internete spausdintuose skelbimuose, kuriuose rasti įvairių automobilių gamintojų ir laikotarpių skelbimai, nustatyti 148 deiksės vartojimo atvejai. Dažniausia analizės metu rasta deiksė yra laiko deiksė – 37 proc. Po jos seka asmens deiksė – 33% atvejų. Po asmens deksės seka diskurso deiksė – 26% atvejų. Erdvės ir socialinė deiksė pastebėta daug rečiau nei kitų rūšių deiksės.