Options
Socialinio pedagogo pagalba sprendžiant mokinių ir mokytojų tarpusavio konfliktus 7-8 klasėje
Donylė, Guoda |
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Kučinskienė, Edita | Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Sprendžiant konfliktus tarp mokytojų ir mokinių, reikia tarpininko, kuris gebėtų padėti abiems pusėms įsigilinti į situaciją ir priimt tinkamą sprendimą. Tad išties aktualu giliau paanalizuoti, kokia yra ar galėtų būti socialinio pedagogo pagalba, siekiant sumažinti konfliktų riziką mokykloje, bandant kuo sėkmingiau išspręsti jau kilusius nesutarimus tarp mokytojų ir 7-8 klasėje besimokančių mokinių, kurie dar neturi pakankamai socialinės, bendravimo, problemų sprendimo patirties ir dar tik formuoja savo asmenybės pagrindus. Darbo problema: kokios yra socialinio pedagogo pagalbos galimybės siekiant padėti spręsti konfliktus tarp mokytojų ir 7-8 klasių mokinių. Darbo objektas – socialinio pedagogo veikla sprendžiant ugdytojų ir paauglių ugdytinių tarpusavio konfliktus. Darbo tikslas – atskleisti socialinio pedagogo pagalbos galimybes sprendžiant mokinių ir mokytojų tarpusavio konfliktus 7-8 klasėje. Darbo uždaviniai: 1. Išanalizuoti socialinio pedagogo pagalbos ugdytiniui teorinius aspektus. 2. Išryškinti socialinio pedagogo darbo su konfliktiškais 7-8 klasių mokiniais ypatumus. 3. Ištirti socialinio pedagogo pagalbos konfliktiškiems ugdytiniams raišką ir jos galimybių plėtrą ugdymo realybėje. Rengiant darbą, naudoti šie metodai: mokslinės literatūros bei dokumentų analizė; lyginamoji analizė; pusiau struktūruotas interviu; turinio (content) analizė. Darbą sudaro dvi teorinės dalys bei empirinis tyrimas. Tyrime dalyvavo Klaipėdos miesto ir rajono bendrojo ugdymo mokyklų socialiniai pedagogai, kurie dirba su 7-8 klasių mokiniais. Buvo naudotas interviu metodas pagal darbo autorės parengtą klausimyną ir buvo apklausti 11 socialinių pedagogų. Tyrimo atskleidė, jog pagrindinės socialinio pedagogo veiklos, padedančios spręsti 7-8 klasių mokinių ir mokytojų konfliktus, tai nuolatinė konfliktinės situacijos analizė, grindžiama individualiais pokalbiais su kiekvienu konfliktuojančiu asmeniu, reikiamų dokumentų rengimas, bendradarbiavimas su mokyklos administracija dėl tolesnių veiksmų. Sėkmingą veiklą skatina ir konfliktų prevencija: prevenciniai renginiai, seminarai, mediacinė veikla.
While solving conflicts between teachers and students, a mediator is needed, who could help both sides to see into situation and make the right decision. So it is indeed relevant to analyze more deeply, what is or could be the assistance of social pedagogue, seeking to reduce the risk of conflicts at school, in an attempt to resolve as successfully as possible the disagreements that have already arisen between teachers and students in grades 7-8 who do not yet have sufficient social, communication, problem-solving experience and are still forming the foundations of their personality. Work problem: what are the possibilities of social pedagogue's assistance to help resolve conflicts between teachers and students in grades 7-8. The object of the work- the activity of a social pedagogue in resolving conflicts between educators and adolescent students. The aim of the work- to reveal the possibilities of social pedagogue 's assistance in resolving conflicts between students and teachers in grades 7-8. Work tasks: 1. To analyze the theoretical aspects of social pedagogue's assistance to the student. 2. To highlight the peculiarities of social pedagogue's work with conflicting 7-8 grade students. 3. To study the expression of social pedagogue's assistance to conflict students and the development of its possibilities in the reality of education. The following methods were used in the preparation of the work: analysis of scientific literature and documents; comparative analysis; semi-structured interview; content analysis. The work consists of two theoretical parts and empirical research. The study involved social pedagogues of Klaipėda city and district general education schools who work with students in grades 7-8. The interview method was used according to the questionnaire prepared by the author of the work and 11 social pedagogues were interviewed. The research revealed that the main activities of a social pedagogue to help resolve conflicts between students and teachers in grades 7-8 are continuous analysis of the conflict situation, based on individual interviews with each conflicting person, preparation of necessary documents, cooperation with school administration. Conflict prevention also promotes successful activities: preventive events, seminars, mediation activities.