Options
Kūrybiškumo ugdymo modelis
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Kūrybiškumas šiandien įvardijamas kaip viena iš svarbiausių ir labiausiai geidžiamų asmeninių kompetencijų darbo rinkoje. Darbe išnagrinėta kūrybiškumo samprata ir jos interpretacijos skirtinguose kontekstuose, pagrindinės kūrybiškumo teorijos ir jų įtaka ugdymo procese. Įvertintos kūrybiškumo ir inovacijų sąsajos ir jų tarpusavio ryšiai. Pateiktas teorinis kūrybiškumo modelis. Atlikta anoniminė struktūruota anketinė Klaipėdos universiteto dėstytojų ir studentų apklausa raštu, tiriant respondentų požiūrį į kūrybiškumą. Tyrimo rezultatai apdoroti ir susisteminti, atlikta respondentų imčių palyginamoji analizė, koreliacinė analizė, Mann-Whitney testas, apskaičiuoti aprašomosios statistikos elementai. Sudaryti ir pateikti du modeliai. Individualaus kūrybiškumo ugdymo modelis – deterministinis kūrybiškumo proceso algoritmas, paaiškinantis asmens kūrybiškumo priežastingumą bei parodantis studijų laikotarpio vietą tame procese. Kūrybiškumo komponentų tarpusavio sąsajų modelis, kuris identifikuoja svarbiausius kūrybiškumo ugdymo aspektus aukštojoje mokykloje. Šis modelis gali būti struktūruojamas ir skaidomas į submodelius, siekiant labiau išgryninti vieno ar kito gebėjimo ar kūrybiškumo bruožo ugdymą.
Nowadays creativity is identified as one of the most important and coveted personal competencies in the labour market. The concept of creativity and its interpretations in different contexts, the main theories of creativity and their impact on the educational process are analysed in the final thesis. The links between creativity and innovation and their interrelationships were assessed, and aspects of creativity development in higher education were presented. A theoretical model of creativity was presented. An anonymous structured questionnaire survey of Klaipėda University lecturers and students was conducted, investigating the respondents' attitudes towards creativity. The results of the research were processed and systematized, comparative analysis of the respondents' samples, correlation analysis, Mann-Whitney test, elements of descriptive statistics were calculated. Two models are created and presented. The model of personal creativity development is a deterministic algorithm of the creativity process, which explains the causality of a person's creativity and shows the place of the study period in that process. A interrelations model of the creativity components identifies the most important aspects of creativity development during study process in higher education institution. This model can be structured and divided into sub models for development of one or another creativity skill or trait.