Psichologinė ir emocinė pagalba

Nuo balandžio 6 d. KU sudaro sąlygas kreiptis nemokamoms nuotolinėms psichologinėms konsultacijoms, kurias teikia profesionalios psichologės.
Darbuotojams

Teresa Sausaitis

Psichologė

I    9:00–12:00

III 9:00–13:00

V   9:00–12:00

Tel. +370 699 97997

teresa.sausaitis@gmail.com

Konsultuoja lietuvių k., rusų k., lenkų k.

Viktorija Tarozienė

Psichologė 

I    9:00–15:00

III 9:00–15:00

Tel. +370 46 398629

ku.paramaps@gmail.com

Konsultuoja lietuvių k.,

 

 

Jelena Drapkina

Psichologė

I    12:00–18:00

III 12:00–16:00

IV 10:00–13:00

Tel./Viber +370 604 31579

jelena.drapkina@ku.lt

Konsultuoja lietuvių k., rusų k.

Studentams

Teresa Sausaitis

Psichologė

I    9:00–12:00

III 9:00–13:00

V   9:00–12:00

Tel. /Viber/ WhatsApp

+370 699 97997

teresa.sausaitis@gmail.com

Konsultuoja lietuvių k., rusų k., lenkų k.

Jelena Drapkina

Psichologė

I    12:00–18:00

III 12:00–16:00

IV 10:00–13:00

Tel./Viber +370 604 31579

jelena.drapkina@ku.lt

Konsultuoja lietuvių k., rusų k.

Neringa Rukšnaitytė

Konsultavimo psichologijos magistrantė

III 12:00–17:00

IV 12:00–17:00

Tel. /Viber +370 691 44078

neringa.ruksnaityte@googlemail.com

Konsultuoja lietuvių k., anglų k.

 

 

Kristina Lekavičiūtė

Konsultavimo psichologijos magistrantė

I–IV 17:00–19:00

V      16:00–18:00

Tel. /Viber +370 602 41852

koordinatore.jgi@gmail.com

Konsultuoja lietuvių k.

Foreign students

Neringa Rukšnaitytė

Counseling Psychology Master’s program student

III 12:00–17:00

IV 12:00–17:00

Tel. /Viber +370 691 44078

neringa.ruksnaityte@googlemail.com

Dėl plintančios koronaviruso infekcijos privalome likti karantine (izoliuotis). Visa tai turi įtakos mūsų vidiniams išgyvenimams – daugelis mūsų jaučia padidėjusį nerimo lygį. Nerimas – tai normalus žmogaus organizmo atsakas į grėsmę, tačiau kartais jis tampa per stiprus. Per stiprus nerimas arba pastovus buvimas parengties būsenoje silpnina mūsų imuninę sistemą.

Dalinamės gairėmis, kaip pasirūpinti savo psichologine gerove šiuo įtemptu laikotarpiu:

Kaip geriausia gyventi karantino sąlygomis?

Atminkite, jog darote paslaugą visuomenei. Izoliuodamiesi padedate kitiems. Savo elgesiu jūs parodote, jog esate socialiai atsakingas.

Susidarykite darbo dienotvarkę, būkite aktyvus

Dauguma karantino sąlygomis dirbame namuose. Paskirkite tam atskirą laiką, erdvę, tarsi būtumėte darbe. Darbo rutina bei struktūra suteikia dienai formą, ji tampa nuspėjama. Neapibrėžtose situacijose tai užtikrina stabilumą bei suteikia saugumo jausmą. Fiziniai pratimai, asmeninės higienos laikymasis, reguliari mityba ir įprasta veikla prisideda prie tvarkos bei struktūros kūrimo naujose, neaiškiose situacijose.

Užtenka kelių naujienų per dieną

Ribokite nerimą keliančios informacijos srautą. Pakanka ne dažniau nei du kartus per dieną pasitikrinti naujienas iš patikimų šaltinių konkrečiu pasirinktu laiku. Jei pernelyg dažnai neieškosite naujienų apie virusą, bus lengviau išlikti ramiam. Remkitės faktais, oficialia atsakingų institucijų teikiama informacija, ribokite emocijomis grįstų straipsnių, komentarų peržiūrą.

Atskirkite, ką galite ir ko negalite kontroliuoti

Pavyzdžiui, Jūs negalite sustabdyti viruso plitimo, tačiau galite sumažinti užsikrėtimo riziką laikydamiesi asmeninės higienos ir vengdami socialinių kontaktų.

Svarbu palaikyti socialinius kontaktus

„Likite pasiekiami!“ Įtraukite tai į savo dienotvarkę. Telefonu, elektroniniu paštu, Facebook, Skype ir kitų socialinių medijų pagalba bendraukite nustatytu laiku su draugais, artimaisiais. Tačiau neleiskite, jog koronavirusas būtų pagrindinė pokalbio tema.

Kontroliuokite neraminančias mintis

Jausti nerimą dėl galimos viruso infekcijos yra normalu. Tačiau jei nerimą keliančios mintys jus užvaldo – turite pasistengti jas geriau kontroliuoti. Atsitraukimas nuo šių minčių sumažina sumaištį. Po darbo namuose žiūrėkite filmus, žaiskite video žaidimus, spręskite kryžiažodžius, sudoku ir t.t.

Taip pat jūs galite atidėti savo nerimą. Nusistatykite konkretų laiką (apie 10–20 min.) ir vietą, kur galėsite nerimauti, kiek tik norėsite. Kai nerimas iškils ne nustatytu laiku, pasakykite sau: „Apie tai galėsiu pagalvoti nerimavimo laiku, o ne dabar“. Jei kartosite tai pakankamai dažnai – tai taps automatiniu veiksmu. Tačiau neatidėkite savo nerimo vėlyvam vakarui.

Jei reikia, kreipkitės pagalbos

Jeigu ilgą laiką nepavyksta nurimti, kreipkitės pagalbos į emocinės paramos telefonu tarnybas.

 

Parengė KU Psichologijos katedra

Pagal Bergeno Krizių psichologijos klinikos (Norvegija) prof. dr. Atle Dyregrov ir VšĮ „Nerimo klinika“ rekomendacijas

SKUBI NEMOKAMA EMOCINĖ IR PSICHOLOGINĖ PAGALBA

„Vilties linija“ 

116 123

Darbo laikas: visą parą
Pagalbą teikia: savanoriai ir psichikos sveikatos profesionalai

www.viltieslinija.lt

„Pagalbos moterims linija“

8 800 66366

Darbo laikas: visą parą
Pagalbą teikia: savanoriai ir psichikos sveikatos profesionalai

www.pagalbosmoterimslinija.lt