LT   |   EN      Mano KU   |   
Matematikos olimpiados Klaipėdos universiteto taurės išdalintos
14-12-2021

Šiais metais trečioji Vakarų Lietuvos 5–8 klasių mokinių matematikos olimpiada Klaipėdos universiteto Taurei laimėti įvyko lapkričio 19 dieną. Dar spalio pradžioje buvo pradėta mokinių, t. y. rajonų ir miestų nugalėtojų, registracija, kad jie galėtų dalyvauti olimpiadoje. Klaipėdos universiteto Taurės  tikslas išliko nepakitęs — skatinti mokinius domėtis matematikos mokslu, tobulinti ir plėsti jų dalykines žinias.

Praėjusiais metais buvo pakviestos Vakarų Lietuvos 15 savivaldybių. Nuotoliniu būdu dalyvavo 11 savivaldybių, 39 mokyklų, 59 mokytojų paruošti 103 mokiniai. Šiemet laukėme dalyvių iš 15 Vakarų Lietuvos savivaldybių. Džiaugiamės, jog olimpiadai ruošėsi II etapo prizininkai iš 11 savivaldybių: Klaipėdos, Klaipėdos rajono, Kretingos rajono, Mažeikių rajono, Pagėgių, Palangos miesto, Rietavo, Skuodo rajono, Šilalės rajono, Šilutės rajono, Tauragės rajono. Dalyvavo 39 mokyklų, 64 mokytojų paruošti 106 mokiniai. Džiaugiamės, kad nors ir kai kuriose savivaldybėse nevyko II etapo olimpiada, bet keli mokiniai vis tiek dalyvavo.

Olimpiadą nuspręsta vykdyti nuotoliniu būdu. Mokiniams skirtos 25 testo tipo užduotys su atvirais ir pasirenkamais atsakymais iš įvairiausių temų. Dalyviai, atlikę darbus, turėjo atsakyti į pateiktos anketos „Kaip sekėsi?“ klausimus. Liūdina tai, kad neliko galimybės aplankyti Klaipėdos universiteto ir užsiimti įdomia veikla kaip 2019 metais, tačiau apklaustieji džiaugėsi naujovėmis: „Kai kurie uždaviniai buvo sudėtingi, tad reikėjo gerai pamąstyti, bet išspręsti buvo įmanoma. Labai džiaugiuosi galimybe dalyvauti šioje olimpiadoje, jog galėjau pasitikrinti ir dar labiau lavinti savo matematikos ir loginio mąstymo žinias bei gebėjimus ❤.“, „Labiausiai patiko, kad turėjau galimybę susidurti su įvairiomis užduotimis ir jas spręsti“ — vienas kitam antrino aštuntokai.

Organizatorių vertinimo komisija, išnagrinėjusi sprendimus, nutarė mokinius ir jų mokytojus sukviesti į virtualią konferenciją — susitikimą su Klaipėdos universiteto Jūrų technologijų ir gamtos mokslų fakulteto dekanu prof. dr. Viktor Senčila, Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos direktore Ona Sturoniene, Klaipėdos „Verdenės“ progimnazijos direktore Rima Bėčiuviene ir Matematikos olimpiados organizatoriais.

„Tuos, kuriems matematika yra tarsi žaidimas, kitaip ir nepasakysi pažvelgus į jūsų rezultatus. Per gana trumpą laiką išsprendėte labai daug ir mus maloniai nustebinote. Nebuvo nei vieno, kuris liktų be taškų ir buvo daugiau nei dešimt, kurie šiame žaidime pasiekė rekordus. Tikimės, kad parinkti uždaviniai jums atnešė tam tikro džiaugsmo, kuriuo dalinotės su savo mokytojas ir  draugais, klausdami: “o kaip reikėjo apskaičiuoti, kokio dydžio sugauta žuvis; per kiek laiko mažylis ir Karlsonas suvalgys uogienę; kiek laiko sugaiš mokinys eidamas į mokyklą; ar kiek sveria didžiausias pasaulyje užaugintas obuolys”. Taigi pabaigti norėčiau vieno įtakingiausio 19 a. pabaigos – 20 a. pradžios matematiko Deivido Hilberto mintimi: “Matematika nežino matematikos rasės ar geografinių ribų,…“ Pasaulyje matematinė kalba yra viena. Tad jei mokate matematika, susikalbate su viso pasaulio matematikais. Sėkmės sprendžiant gyvenimo uždavinius.“ – kalbėjo vertinimo komisijos pirmininkas Giedrius Žemaitis.

Penktųjų klasių nugalėtojais tapo:

I vieta ir Klaipėdos universiteto taurė — Justinas Žičkus, mokytoja Janina Stepušaitienė, Klaipėdos Sendvario progimnazija;

II vieta — Ignas Zigmantas, mokytoja Liana Stonkienė, Klaipėdos „Smeltės“ progimnazija;

III vieta — Augustas Tomkus, mokytoja Genovaitė Urbonienė, Šilalės r. Pajūrio S. Biržiškio gimnazija.

Šeštųjų klasių laimėtojai:

I vieta ir Klaipėdos universiteto taurė — Martynas Riekašius, mokytoja Ieva Danylienė, Gargždų  „Kranto” pagrindinė mokykla;

Eduardas Knieta, mokytoja Indrė Čypė, Klaipėdos licėjus;

II vieta — Rokas Lokuševičius, mokytoja Renata Urbonienė, Gargždų „Minijos“ progimnazija

III vieta — Airidas Kregždys, mokytoja Ingrida Šleinienė, Palangos Vlado Jurgučio progimnazija.

Septintųjų klasės prizininkai:

I vieta ir Klaipėdos universiteto taurė — Lukas Mažrimas, mokytoja Dovilija Jančiauskienė, Klaipėdos licėjus;

II vieta — Valentas Valskis, mokytoja Marytė Šikšnienė, Skuodo r. Mosėdžio gimnazija;

III vieta — Jokūbas Urbšas, mokytoja Ingrida Šleinienė, Palangos Vlado Jurgučio progimnazija.

Iš aštuntokų daugiausiai taškų surinko bei nugalėtojais tapo:

I vieta ir Klaipėdos universiteto taurė — Beatričė Šimkutė, mokytoja Indrė Čypė, Klaipėdos licėjus;

II vieta — Mykolas Grytė, mokytoja Lina Zobėlienė, Tauragės Martyno Mažvydo progimnazija;

III vieta — Vykintas Mylimas, mokytoja Vida Galdikaitė, Šilalės Dariaus ir Girėno progimnazija.

Olimpiados organizatoriai (Klaipėdos universitetas, Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazija, Klaipėdos „Verdenės“ progimnazija) sveikina visus olimpiados dalyvius, nugalėtojus bei jų mokytojus ir laukia sugrįžtant kitais metais.

____________________________________

Aš domiuosi matematika, nes ji man patinka, mėgstu spręsti įdomius uždavinius.“ – Justinas Žičkus (Klaipėdos Sendvario progimnazija, 5kl.)

„Domiuosi matematika, nes man patinka spręsti galvosūkius, skaičiuoti.“ – Ignas Zigmantas (Klaipėdos „Smeltės“ progimnazija 5 kl.)

„Man matematika patinka, nes ji yra įdomi savo įvairiomis užduotimis. Patinka spręsti įvairias užduotis.“ – Augustas Tomkus (Šilalės r. Pajūrio S. Biržiškio gimnazija, 5 kl)

„Kadangi domiuosi programavimu, tai domiuosi ir matematika, nes matematika yra programavimo pagrindas.“ – Martynas Riekašius (Gargždų  „Kranto” pagrindinė mokykla 6 kl.)

„Matematika man – nauji iššūkiai. Sprendžiant reikia galvoti, pamiklinti smegenis, o tai man patinka. „Svarbiausias dalykas yra nenustoti klausinėti.“ (A. Einšteinas)“ – Eduardas Knieta (Klaipėdos licėjus, 6 kl.)

„Aš domiuosi matematika, nes tai yra tikslusis mokslas ir viską galima išspręsti be ginčų, o naudojantis teorija nebus taip, kad yra du skirtingi atsakymai, ar negalima filosofuoti, tiesiog turi remtis taisyklėmis. Taip pat perskaičius uždavinį atrodo, kad nieko nesupranti, tačiau dėliodamas viską po truputį ir išsprendi.“ – Beatričė Šimkutė (Klaipėdos licėjus, 8 kl.)

„Man matematika yra svarbi, nes savo ateitį sieju su ja, noriu būti programuotoju arba fiziku, o be matematikos šiose srityse „nė pro kur“ kaip sakoma. Matematika mane taip pat žavi, nes viskas joje turi būti tikslu ir iš anksto apgalvota, bei suplanuota keliais žingsniais į priekį. Ji reikalauja susikaupimo, pastabumo ir loginio mąstymo, kas man patinka treniruojant ir lavinant savo mąstymą. Aš visada noriu tobulėti, atrasti kažką naujo bei noriu suprasti, iš kur ir kaip, o į šiuos tikslus puikiai atsako matematika!“ – Vykintas Mylimas (Šilalės Dariaus ir Girėno progimnazija, 8 kl.)