LT   |   EN      Mano KU   |   
Kūrybiškumą siekiančiam ugdyti verslui – speciali platforma
27-11-2019

Verslui „į nugarą kvėpuojant“ gausybei šiandienos pasaulio iššūkių, kūrybiškumas tampa vienu kertinių elementų siekiant prisitaikyti ir išlikti. Nors įmonės demonstruoja susidomėjimą auginant svarbias kompetencijas, didelis kasdienių įsipareigojimų krūvis ir tempas neretai tampa kliūtimis siekiant užsibrėžtų tikslų.  

Verslo poreikius atliepiančių įrankių vaidmenį suvokiantys specialistai kviečia aktyviai naudotis  galimybe nemokamai, sau patogiu laiku semtis reikalingų žinių specialioje tarptautinėje mokymų platformoje https://movecreative.eu/training/. Tarp ją išbandžiusiųjų bei įgijusių mokymų baigimą liudijančius sertifikatus jau yra ir Vakarų Lietuvos verslo atstovų.

Daugėja sinergijos pavyzdžių

„Su regiono verslu bendraujame kasdien, jo pulsą puikiai jaučiame. Džiaugiamės matydami vadinamų tradicinių įmonių iš žaliojo ir mėlynojo sektorių, kurių veikla apima turizmą, atsinaujinančią energetiką bei laivų statybą, laipsnišką transformaciją – verslai vis stipriau atsigręžia į kūrybines industrijas, ieškodami partnerių ir šviežių idėjų gūsio sprendžiant kasdienes problemas, galvojant apie naujų produktų ar paslaugų kūrimą“, – kalbėjo į tarptautinį projektą „Kūrybinių ir tradicinių įmonių bendradarbiavimas“ („Creative Traditional Companies Cooperation“) įsitraukusio Klaipėdos mokslo ir technologijų parko inovacijų vadybininkė Erika Zavackienė.

Organizacijos atstovės teigimu, pozityvius procesus liudijo įmonių įsitraukimas dalyvaujant pernai rudenį Klaipėdoje vykusiuose kūrybiškumo mokymuose, Lenkijoje, Švedijoje ir Vokietijoje organizuotuose renginiuose.

Pasitelkė tarptautinius ekspertus

Projekto partneriai keturiose šalyse suorganizavo įkvepiantį mokymų ciklą su tarptautinėje arenoje gerai žinomais kūrybiškumo ekspertais, kurie ne tik dalijosi teorinėmis įžvalgomis bei savo patirtimi, bet ir kvietė pasinerti į praktines užduotis, laužančias sustabarėjusias nuostatas bei atveriančias naują požiūrį į kasdienius iššūkius.

Kūrybinių dirbtuvių dalyviai spėjo susipažinti su Airijos Maynooth universiteto atstovais dr.Trevoru Vaugh ir dr.Martinu Ryanu,  Didžiojoje Britanijoje įsikūrusios įmonės „Design Rally“ vadove Lynne Elvins,  Portugalijoje veikiančios agentūros „We Question Our Project“ bendraįkūrėja  Itziar Pobres Gamarra, profesoriumi Alejandro Lecuna iš Berlyno, kurio domėjimo sritys apima strateginį dizainą ir inovacijas, kurioms kelią atveria būtent dizainui būdingi procesai ir sprendimai.

Mokymai internete – atviri visiems

„Gyvi susitikimai, diskusijos ir atradimai kūrybinių dirbtuvių metu – jau įveiktas etapas, po kurio estafetę skatinant tradicinių verslų kūrybiškumą perima mokymai internetu. Nors labiausiai kviestume jais pasinaudoti tradicinius verslus, prisijungti ir dalyvauti gali kiekvienas – studentas, kūrybinių industrijų atstovas, platesniam požiūriui atviras, augti siekiantis bet kurios sferos specialistas“, – akcentavo Erika Zavackienė.

Mokymus sudaro 4 moduliai, kalba – anglų. Dalyviai supažindinami su kūrybiškumo bei inovacijos sąvokomis bei ypatumais, apžvelgiamos potencialiam inovacijų kūrėjui svarbios savybės, pristatomi kūrybiškumo ir inovacijų diegimo įrankiai, „design thinking“  ir kiti metodai, galintys pasitarnauti sprendžiant verslui aktualius iššūkius.

Prisijungimo laikas ir trukmė priklauso nuo kiekvieno naudotojo. Mokymus baigusiems dalyviams iš Švedijos atsiunčiami tai liudijantys projekto „Creative Traditional Companies Cooperation“ sertifikatai.

Patogus formatas – jau „ištestuotas“ klaipėdiečių

UAB „Vakarų laivų agentai“ rinkodaros vadybininkė Kristina Čukalina, dalyvavusi minėto projekto praktiniuose seminaruose, į kuriuos įsitraukė paskatinta Klaipėdos mokslo ir technologijų parko, teigė, kad nauda buvo keleriopa. „Drauge su kitais mokymų dalyviais iš keturių šalių gavome išties nemažą porciją žinių apie kūrybiškumo ugdymą. Neabejoju galimybe jį pasitelkti netgi, atrodytų, labai specifinėse srityse, kurios gan sunkiai priima pokyčius. Mokymai suvedė su labai įvairiais žmonėmis iš kitokių verslų, dizaineriais, rinkodaros ir komunikacijos specialistais – atstovaudami išties skirtingas sritis visgi radome daug bendro. Užmegzti kontaktai ateityje galbūt virs prasmingomis partnerystėmis“, – svarstė K.Čukalina.

Nepaisant didelio užimtumo – mergina šiemet pradėjo rinkodaros magistro studijas Klaipėdos universitete – Kristina tapo viena pirmųjų išbandžiusių projekto rėmuose sukurtų online mokymų programą bei gavusių tai liudijantį sertifikatą.

„Formatas neabejotinai patogus dirbančiam ar studijuojančiam žmogui, nes „neįrėmina“ laike. Man šie mokymai internete tapo proga dar labiau įtvirtinti jau įgytas žinias ir jas papildyti. Visgi lygiai taip pat galėtų užsiregistruoti ir modulius įveikti su kūrybiškumo ugdymo sritimi iki šiol visai nesusidūręs bet kurios srities specialistas. Smalsumas naujiems dalykams – to pakanka norint startuoti, o išvystytos kūrybiškumo taikymo kompetencijos, tikiu, profesiniame gyvenime gali atverti daug durų“, – kalbėjo K.Čukalina.