LT   |   EN      Mano KU   |   
Pasirinkite teksto dydį
„Iškeisk pamoką į paskaitą“: KU auditorijas „matuojasi“ moksleiviai

Klaipėdos universitete ši savaitė šurmulinga – lapkričio 29-ąją čia prasidėjo ir vyksta sėkmingiausias moksleivių edukavimo projektas „Iškeisk pamoką į paskaitą“. Studentų vietas auditorijose „matuojasi“ moksleiviai.

18-ąjį kartą rengiamo paskaitų ciklo moksleiviams statistika iškalbinga: mokymo įstaigoms pasiūlyta 60 paskaitų temų, į jas užsiregistravo daugiau nei 2500 moksleivių iš Klaipėdos miesto ir rajono, Šilutės, Kretingos savivaldybių mokyklų. Žinia apie projektą nuskriejo net iki Druskininkų, nes turima nuotolinių paskaitų klausytojų net iš šio kurorto mokyklų.

Pavasarį visos „Iškeisk pamoką į paskaitą“ paskaitos vyko virtualioje erdvėje, rudens projektas ir pasikeitusios epidemiologinės aplinkybės didina dalyvių pasirinkimo galimybes – lektoriai su moksleivių auditorija dirba ir virtualioje aplinkoje, ir KU auditorijose ar laboratorijose, dalis iš jų vyksta į susitikimus mokyklose.

KU dėstytojų parengtų paskaitų sąraše – temos ir pradinukams, ir baigiamųjų klasių moksleiviams. Į Sveikatos mokslų fakulteto dėstytojų paskaitas užsiregistravusios pradinukų klasės sužinos apie hipoterapiją, kodėl svarbu judėti, apie pėdučių sveikatą. Vyresnei auditorijai pasiūlytos ne tik mokykloje mokomų dalykų žinias papildančios temos, bet ir psichologinės saviugdos paskaitos „Ar kiekvienas gali būti lyderiu“, „Išsimatuokime emocinį intelektą“. Jos, beje, galimų pasirinkimų sąraše buvo vienos iš populiariausių.

Šias paskaitų temas 10 – 11 klasių moksleiviams pasiūlė KU Sveikatos mokslų fakulteto dėstytoja dr. Aelita Skarbalienė. „Jų amžius toks, kai jaunuoliai bando suprasti save, intensyviai ieško sprendimų dėl savo profesinės ateities. Tad laiku išgirsta informacija gali būti net lemtinga priimant sprendimus. Po kiekvienos paskaitos turime įdomias diskusijas, ar kiekvienas gali būti lyderis, ar, pavyzdžiui, intravertai taip pat gali būti lyderiais. Mano tikslas, kad jaunuoliai suprastų, kad lyderystės raumuo tvirtėja nuo kasdienių veiklų, kol išauga iki filmų ar knygų suformuoto kostiumuoto ir solidaus lyderio įvaizdžio“,- sako dėstytoja. Mokslininkės teigimu, tiek lektoriams, tiek moksleiviams didžiausia šio projekto dovana – galimybė matytis, diskutuoti tiesiogiai – KU auditorijose ar mokyklose.

Klaipėdos licėjaus karjeros konsultantė dr. Regina Saveljeva sako, jog projektas „Iškeisk pamoką į paskaitą“ mokymo įstaigos vadovus paskatino gruodžio 3-iąją paskelbti Karjeros diena 9 – 10 klasėms, kad jų moksleiviai tą dieną skirtų laiką pažinčiai su KU. Kiekviena klasė išklausys po 4 skirtingas paskaitas. „Mokiniams išeiti iš mokyklos ribų labai svarbu. Jie jau galvoja apie karjerą ir jiems svarbu pasižiūrėti, koks yra socialinis ir profesinis laukas“,- sako Klaipėdos licėjaus atstovė.

„Kad šis projektas laukiamas ir įdomus, abejonių neturime. Kaskart vos tik pranešę apie pradedamą registraciją „Į iškeisk pamoką į paskaitą“, žaibiškai sulaukiame paraiškų. Smagu, kad paskaitoms registruojasi pavieniai moksleiviai iš pakankamai toli nuo Klaipėdos esančių miestų ar rajonų centrų. Jie savarankiškai ieško žinių juos dominančiomis temomis. Jaunoji karta ir motyvuota, ir žingeidi, vadinasi, užsiauginsime smalsius studentus“,- projekto sėkme džiaugiasi KU Komunikacijos ir rinkodaros skyriaus vadovė Inga Petrauskienė.